Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Organisera mappar mm för foton i iPhone?


kbj

Rekommendera Poster

Jag har försökt Googla och har provat olika appar men inget ger mig det jag letar efter, och i de flesta forum menar olika personer att det är omöjligt, men det måste finnas något sätt att organisera foton i iPhonen under "Album", "kamerarulle" och "bildbibliotek". Sortera, skapa mappar etc. De appar som finns importerar bara bilder från "album" och då kommer man inte åt dessa importerade bilder från andra appar, exempelvis Facebook. Kanske finns det något via Cydia?

 

Om jag använder iTunes för att importera bilder och mappar så kvarstår problemet att jag vill kunna flytta bilder från exempelvis "kamerarulle".

 

Kanske är det så att Apple inte vill ha denna möjligheten =)

 

iPhone 4 [JB]

Windows 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag TROR att du måste organisera dina kamerabilder i iPhoto för att uppnå det du söker. Att fixa album i iPhoto och synka med iTunes är ju, som du skriver, inga större problem. Men jag tror att du måste importera kamerabilderna från iPhone till iPhoto, skapa album och flytta bilder dit du vill ha dem för att sen synka med iTunes. Finns inget Apple-sätt för att lösa det i iPhonen eller iPaden i alla fall.

 

Men allt detta kanske du redan fattade. Du kanske eftersökte en ENKLARE lösning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag TROR att du måste organisera dina kamerabilder i iPhoto för att uppnå det du söker. Att fixa album i iPhoto och synka med iTunes är ju, som du skriver, inga större problem. Men jag tror att du måste importera kamerabilderna från iPhone till iPhoto, skapa album och flytta bilder dit du vill ha dem för att sen synka med iTunes. Finns inget Apple-sätt för att lösa det i iPhonen eller iPaden i alla fall.

 

Men allt detta kanske du redan fattade. Du kanske eftersökte en ENKLARE lösning ;)

 

Precis, en enklare lösning. Finns tillägget PhotoAlbums+ i Cydia som faktiskt gör det jag vill, men jag söker helst en gratis lösning eller åtminstone en billigare. Det som är nackdelen med att föra över till datorn och mappa bilderna är att det dyker upp en mapp i mobilen som heter "bildbibliotek", vilket är störande, när inte undermapparna blir som undermappar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...