Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Antal iPhones, iTouch och iPad i Sverige?


WBC

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag undrar vart man kan få säker information ang hur många aktiva iPhones det finns i Sverige?

 

//F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag undrar vart man kan få säker information ang hur många aktiva iPads det finns i Sverige?

 

//F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag undrar vart man kan få säker information ang hur många aktiva iPod touch det finns i Sverige?

 

//F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog samman inläggen, onödigt starta tre trådar i ämnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

Det tvivlar jag starkt på att det över huvud taget går att få fram någonstans. Troligen har inte ens Apple en susning. Samma svar gäller för alla tre frågorna (om iPad, iPod Touch och iPhone).

 

Apple själva har nog väldigt bra koll på hur många som sålts, men det är nog knivigare att veta hur många som är "aktiva".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Nja det är ju inte så svårt för Apple att se hur många iPhone/iPad/iPod Touch som är aktiva.

 

Då dem flesta av användarna uppdatrar iOS, uppdaterar Appar etc, och i samband med det så får ju Apple reda på att just den iPhone/iPad/iPod Touch´en är aktiv (syns i uppdateringarna), då du har reggat den på ditt konto i iTunes/aktiverat, och uppdaterar iOS / Apparna så får dem ju reda på idnummer, ditt login på Appstore, etc (och därmed vart du bor etc).

 

Och då ser dem hur många som är aktiva gäntimot vad som sålts i landet (och även som sålts i annat land och privatimporterats in i landet).

 

Så dem har rätt så bra koll.

 

Då man "gör sig av" med en iPhone/iPad/iPod så avreggar du den från ditt iTunes, och då kan Apple se att den är borta, och följa den om den reggas igen på nån annans Appstore konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...