Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

16% lämnar tillbaka sin surfplatta


Pocahontas

Rekommendera Poster

Hur kan man få lämna tillbaka något man använt bara för att man gjort ett felköp? Borde det inte behöva vara något fabriksfel på grejen för att man ska få reklamera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man få lämna tillbaka något man använt bara för att man gjort ett felköp? Borde det inte behöva vara något fabriksfel på grejen för att man ska få reklamera?

 

Hela den plattan är väl ett fabriksfel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela den plattan är väl ett fabriksfel ;)

 

+1

något mer plastigare får man leta efter

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man få lämna tillbaka något man använt bara för att man gjort ett felköp? Borde det inte behöva vara något fabriksfel på grejen för att man ska få reklamera?

 

 

Vet att man brukar få återlämna saker hos Elgiganten inom 30 dagar. Tror att Media Markt har något liknande. Det är därför man kan få se sådana godbitar i pressen so:

Porrchock! Mamma upprörd. Sonen hittade bögporr i nyköpt hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att man brukar få återlämna saker hos Elgiganten inom 30 dagar. Tror att Media Markt har något liknande. Det är därför man kan få se sådana godbitar i pressen so:

Porrchock! Mamma upprörd. Sonen hittade bögporr i nyköpt hårddisk.

Om de ska sälja begagnade grejer så borde de formatera om diskarna och dessutom sänka priset. Det låter lite oseriöst att sälja det som nytt. Å andra sidan kan man fundera på vilka det är som fyller en dator/telefon med porr och sedan lämnar tillbaka den. Det partytricket hade aldrig jag kommit på. :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga vad man vill men 84% behåller faktiskt plattan. Jag t ex behåller min men det är ju å andra sidan en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de ska sälja begagnade grejer så borde de formatera om diskarna och dessutom sänka priset. Det låter lite oseriöst att sälja det som nytt. Å andra sidan kan man fundera på vilka det är som fyller en dator/telefon med porr och sedan lämnar tillbaka den. Det partytricket hade aldrig jag kommit på. :tappahakan:

 

En förutsättning för att få lämna tillbaka och få igen pengarna för varan brukar vara att man gör det i obruten förpackning. Det går visserligen att lämna tillbaka grejer ändå men till ett avdrag på 10-20% från köpeskillingen eller något i den stilen. (Har själv gjort det när det visade sig att den nyinköpta billiga LCD skärmen som jag tänkt ha som extra skärm flimrade lite väl mycket för min smak...)

 

För er som inte tänkt på detta så brukar det finnas bord med "billiga varor" lite här och var inne på Elgiganten, som är just retur ex som köpes i befintligt skick alternativt prylar som bytts på garanti och sedan varit inne på reparation. Man brukar kunna få en ganska bra deal på grejerna om man kan tänka sig att formatera om hårddisken själv och installera om operativsystem. Sedan finns det väl alltid folk som lyckas bluffa sig igenom det hela och lyckas få prylarna som de inte vill ha att se ut som om de ligger i en obruten förpackning. (Och försäljare som försöker kränga grejer i bruten förpackning för att tjäna en slant...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...