Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ställer jag in 2 trådlösa uppkopplingar i Airport Extreme (5ghz oc


niklas031

Rekommendera Poster

Hej.

Har googlat runt utan att hitta en lätt beskrivning hur jag lägger upp två trådlösa uppkopplingar i Airport Extreme.

 

Jag vill ha en 5ghz för min Macbook Pro och Mac Mini (för HD streamning m m), och en 2,4ghz uppkoppling för Iphone, PS3 och Xbox360

 

Tanken är att kunna välja/ställa in från maskin till maskin vilken uppkoppling maskinen skall använda.

 

Antar att detta går i nya AE eftersom den har dubbelband!?

 

Nån som har lust att ge en "noob" en enkel beskrivning kring hur jag går tillväga?

 

Tack på förhand!!

 

Mvh / Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i airport verktyg, dubbel klicka på extremen, tryck på trådlöst, välj sedan trådlösa nätverksalternativ, välj sedan ett namn för ditt 5 GHz nätverk. Klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i airport verktyg, dubbel klicka på extremen, tryck på trådlöst, välj sedan trådlösa nätverksalternativ, välj sedan ett namn för ditt 5 GHz nätverk. Klart.

 

Hej och tack för svar.

Men..hur får jag dubbla band? Har ställt in ett nu på 5GHZ..hur ställer jag in ett ytterligare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar.

Men..hur får jag dubbla band? Har ställt in ett nu på 5GHZ..hur ställer jag in ett ytterligare?

 

Borde vara dubbla band? Du har ditt gamla trådlösa nätverk kvar samt det nya 5Ghz nätverket när du söker efter nätverk i Airport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...