Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdateringsproblem


hpetersson

Rekommendera Poster

Hej!

När jag ska uppdatera min iPhone4 till 4.2 startar allt som det ska i iTunes. Det ser ut som allt hämtas ner, men slutar alltid med "The network conection time out". Har testat flera gånger sedan jag köpte den i december. Det är inga problem med uppkopplingen, annat fungerar att ladda ner. Är det någon som har någon aning om vad som går fel? Annars är jag helnöjd med den.

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

När jag ska uppdatera min iPhone4 till 4.2 startar allt som det ska i iTunes. Det ser ut som allt hämtas ner, men slutar alltid med "The network conection time out". Har testat flera gånger sedan jag köpte den i december. Det är inga problem med uppkopplingen, annat fungerar att ladda ner. Är det någon som har någon aning om vad som går fel? Annars är jag helnöjd med den.

Håkan

 

Du har inte möjligtvis ESET Smart Security/NOD32 installerat? Den brukar ibland orsaka problem vid nedladdning via iTunes. Testa att i så fall avaktivera brandväggen/antiviruset temporärt när du laddar ner mjukvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använt tiny umbrella ngn gång eller ändrat i din hosts fil? Ändra isf tillbaka till hur den såg ut från början annars kan inte itunes signera din uppdatering.

Du kan också prova stänga av brandväggar om du har några sånna igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra. Jag ska testa detta. Jag har NOD32 installerat.

Tack för alla bra svar!

Håkan

 

Misstänkte det. ;) Du är inte den första.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...