Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera och ominstallera 10.6.6


Gothia

Rekommendera Poster

Tacksam för lite hjälp, då jag inte lyckas radera min gamla OS X installation, för att därefter ominstallera 10.6.

 

Jag startar om min Mini 2,66Ghz, IntelCore2Duo med installationsdisken i läsaren, håller nere C-tangent (har även försökt med Alt-tangent), väljer språk svenska i den följande menyn - sen är det kört.

 

Lyckas aldrig komma åt Verktygsprogrammet, för att sen komma åt Skivverktyg, trots att jag följer de instruktioner som ligger ute på nätet.

 

Har försökt både med disketten som följde med dator och en "köpevariant" med 5 licenser.

 

Hoppas att någon har en erfarenhet att dela med siglaserbok.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har läst den manual som ligger på installationsskivan...kan inte riktigt förstå vad du kan missar i den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för Ditt svar.

Jag följer den manualen till punkt och pricka "Återställa datorn till fabriksinställningar"

Under punkten 3, skall man klicka sig från språkväljaren och därefter välja Verktygsprogram>Skivverktyg.

Det alternativet dyker tyvärr inte upp i nästa bild, utan endast anpassa eller fortsätt.

 

Väljer man då alternativet fortsätt, för att komma vidare, sker det ingen "rensning" vid den "nya" installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu minns inte jag hur det ser ut i SnowLeoprad, för det har ändrats lite sedan Leopard

Det finns inget uppe i Menyraden som det var i tidigare versioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu minns inte jag hur det ser ut i SnowLeoprad, för det har ändrats lite sedan Leopard

Det finns inget uppe i Menyraden som det var i tidigare versioner?

 

Jo, det ska det göra även i SL....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för Ditt svar.

Jag följer den manualen till punkt och pricka "Återställa datorn till fabriksinställningar"

Under punkten 3, skall man klicka sig från språkväljaren och därefter välja Verktygsprogram>Skivverktyg.

Det alternativet dyker tyvärr inte upp i nästa bild, utan endast anpassa eller fortsätt.

 

Väljer man då alternativet fortsätt, för att komma vidare, sker det ingen "rensning" vid den "nya" installationen.

Välj "anpassa" så kommer du få fram fler alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit inne på Anpassa spåret - Där finns tyvärr inte heller någon väg till Verktygsprogram >Skivverktyg - Går bara att komma vidare via Fortsätt.

 

När man är inne i installations mode, dyker det inte upp någon menyrad, att göra val från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ska ligga i menyraden längst upp, de finns inte som någon knapp mitt på skärmen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit inne på Anpassa spåret - Där finns tyvärr inte heller någon väg till Verktygsprogram >Skivverktyg - Går bara att komma vidare via Fortsätt.

 

När man är inne i installations mode, dyker det inte upp någon menyrad, att göra val från.

Jag tror menyraden är dold.

Om du flyttar muspekaren längst upp på skärmen, dyker inte menyraden upp då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...