Afrodite Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Nu har datorn fått fnatt eller jag som gjort något=/ Igår lade jag in nya typsnitt i en egen mapp i mappen Fonts som ligger i Biblioteksmappen. Stängde av datorn igårkväll. När jag startade datorn idag, öppnade Safari så upptäckte jag att typsnittet av ändrat till ett helt oläslig variant. Även en del av texten i mina mail har samma typsnitt. Vad har hänt? Var i datorn kan jag ändra tillbaka? Arbetar på en MacPro med version 10.5.8 Bifogar en bild på problemet. Tacksam för hjälp! //Marie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Har du provat att ta bort dina typsnitt du lade till i går? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan_ii Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 kolla appearance i safari's preferences.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinatora Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 I Safari kan du välja typsnitt under Safari-Preferences-Appearance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsons Ägg Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Typsnitt är kända för att "korrumpera" datorn. Installera dem alltid via typsnittsboken, ett för ett, och låt Typsnittsbok scanna dem efter felaktigheter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afrodite Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 Hej! Nu är allt vanligt efter att jag tog bort mappen med de nya typsnitten. Tack för hjälpen och för tipset om typsnittsboken. =)Marie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.