Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snyggt utseende på forumet


snowreeler

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Jo, just det. Jag får ett e-postmeddelande om en tråd jag prenumererar på, jag går in och svarar i den tråden. (Jag visar INTE nya inlägg). Jag stänger fönstret. Sedan ser jag inga "nya inlägg" som är äldre än det inlägg jag gjorde.

EDIT: Möjligen behöver jag stänga av webbläsaren också för att det ska "nollställas".

 

Nej, tack! Då får jag 86(!) sidor.

 

Jag vill se vad som är nytt sedan jag sist använde funktionen "Visa nya inlägg", varken mer eller mindre. Hur gör jag det?

 

Jepp, det är så funktionen är tänkt att fungera, även om det kanske är dumt. Den känner av när man är inne på forumet, och utgår ifrån det. Det är alltså inte "Visa nya inlägg sedan jag sist använde funktionen visa nya inlägg" utan "Visa nya inlägg sedan jag sist stängde forumet".

 

Jag vet att utvecklarna tittade på om det gick att få det du efterfrågar för några månader sedan utan att de lyckades lösa det. Men jag minns inte om vi fick ett definitivt svar på om det var omöjligt eller inte, så jag kan ta upp det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, det är så funktionen är tänkt att fungera, även om det kanske är dumt. Den känner av när man är inne på forumet, och utgår ifrån det. Det är alltså inte "Visa nya inlägg sedan jag sist använde funktionen visa nya inlägg" utan "Visa nya inlägg sedan jag sist stängde forumet".

 

Jag vet att utvecklarna tittade på om det gick att få det du efterfrågar för några månader sedan utan att de lyckades lösa det. Men jag minns inte om vi fick ett definitivt svar på om det var omöjligt eller inte, så jag kan ta upp det igen.

Det finns, som jag skrev tidigare, kanske ett enkelt sätt att göra en (rätt så) tillfredsställande lösning:

Två nya val i inställningarna:

Visa mig allt nytt innehåll senaste dygnet

Visa mig all nytt innehåll senaste veckan

post-11001-054933300 1296568995_thumb.png

Det borde vara en baggis att fixa.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det finns, som jag skrev tidigare, kanske ett enkelt sätt att göra en (rätt så) tillfredsställande lösning:

Två nya val i inställningarna:

Visa mig allt nytt innehåll senaste dygnet

Visa mig all nytt innehåll senaste veckan

post-11001-054933300 1296568995_thumb.png

Det borde vara en baggis att fixa.  :)

 

Jepp, jag förstår vad du efterfrågar och jag håller med dig om att det är en bra grej. Men vi är begränsade av det som forumets mjukvara på ett eller annat sätt har stöd för. Att gå in och utveckla helt nya funktioner är ett betydligt större ingrepp.

 

Jag ska be dem kolla på det som sagt, förhoppningsvis går något sådant att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, jag förstår vad du efterfrågar och jag håller med dig om att det är en bra grej. Men vi är begränsade av det som forumets mjukvara på ett eller annat sätt har stöd för. Att gå in och utveckla helt nya funktioner är ett betydligt större ingrepp.

 

Jag ska be dem kolla på det som sagt, förhoppningsvis går något sådant att lösa.

Tackar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt den funktionen har jag stött på om förut. Jag är ganska säker på att det förra forumet fungerade så. Jag vill också se vad som är nytt sedan jag sist använde funktionen "Visa nya inlägg". :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen blir det ofta så att när jag klickar på Visa nya inlägg och kollar i "VAd gör du idag"-tråden så landar jag väldigt ofta där jag redan har läst.

...

Inte nog med det så öppnas det ofta en ny flik när jag klickar på Visa nya inlägg vilket är irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen blir det ofta så att när jag klickar på Visa nya inlägg och kollar i "VAd gör du idag"-tråden så landar jag väldigt ofta där jag redan har läst.

...

 

För mig är det ofta tvärtom. Jag går in i en tråd och får skrolla tillbaka för att hamna där jag läste sist. Men det är väl den feauren som Joel beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag ser ingen anledning att ta bort det. Vill man köra det så är det lugnt för mig, men jag kan inte garantera att vi kommer fortsätta att uppdatera det i all framtid om det kommer nya funktioner på forumet.

:ThumbsUp:

 

Exakt den funktionen har jag stött på om förut. Jag är ganska säker på att det förra forumet fungerade så. Jag vill också se vad som är nytt sedan jag sist använde funktionen "Visa nya inlägg". :pompoms:

+1. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite vit, om man har vit(eller gul text) text på svart bakgrund så blir det behagligare att läsa, tycker jag.

lite buggar :

Mapparna bredvid trådarna där man kan se om man tex har svarat i tråden tidigare eller om det är en omröstning, om jag har svarat i en tråd så används inte en mapp som matchar med de andra utan det blir samma mapp som i standard mallen.

om man ska skicka sitt svar i en tråd så trycker man på skicka, skickaknappen fungerar men den är grå markerad som knappar brukar vara när det inte får att klicka på dem(se bild), det kan ju vara förvirrande om man är ny på forumet.

post-47591-018303800 1296716397_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...