Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mozilla firefox 1,0


Sloopy

Rekommendera Poster

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Tycker att snacket kring at Firefox skulle vara en snabbare webbläsare är kraftigt överdrivet. Stöd Safarin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökte sidan och ser att jag hade en lila English länk :)

Well ska ladda hem swe o se om jag blir förvirrad eller förstår ändå :))

 

Safari är bra men vid mitt byte till Firefox tja då var Firefox rappare. Har inte precis tid och prova webbläsare varje dag numera kör jag med FIrefox och den dan en inte gör jobbet som den ska eller jag har mkt fritid så ska jag prova Safari igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att snacket kring at Firefox skulle vara en snabbare webbläsare är kraftigt överdrivet. Stöd Safarin!

Jag tycker att snacket kring att DVD skulle ha mycket bättre ljud och bild är kraftigt överdrivet. Stöd VHS!

 

Matador2003: I Firefox ser jag ser jag hela tiden om det inkommit några e-post jag i min webbmail, jag har en s.k. stockticker där jag hela tiden ser hur olika aktier går på börsen. Uppe i höger hörn där man i Safari snabbt söker på Google, kan jag i Firefox även söka på bl.a. artiklar på Pricerunner.se.

 

Kör vilken webbläsare du vill, jag försöker inte att övertala dig. Men kom med lite mer välvässade argument när du disskuterar fördelarna med att köra Safari nästa gång är du snäll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valet av webläsare är självklart fritt men många överdriver Firefox hastighet! Den är snabb, likaså Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket stor fördel med Firefox är kompabiliteten.

Den klarar fler webbplatser än Safari.

Använder bägge, men det blir mer och mer Firefox.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är nog många som tankar hem uppdaterineng nu.. Tar ju ett halvår att komma in på sidan...:(

www.Mozilla.se går det snabbt att komma in på :tummeupp:

Jag gjorde min uppdatering där ifrån :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag använder i vanliga fall Omniweb för surfning och Firefox för Utopia (ett onlinespel jag spelar) och sidor som inte funkar i WebKit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt tips från er firefox-fans om hur man importerar bokmärken från Safari?

Tyckte spontant att den verkade behaglig f ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att exportera till html i Safari och sen importera i Firefox har inte använt Safari på länge så vet inte

om det inte går att importera kan du slänga in den i webbfönstret och få en sida av den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner Firefox från websiten som maccis tipsade om (den senaste releasen för senaste G4) och gjorde ett speedtest

 

Jag tömde cachen för Safari och för Firefox

Tömde History för båda

 

Och testade adressen " http://www.apple.com/ "

 

Safari laddade den på 5.4 s

Firefox på 3.8 s !

 

Tiderna tagna med mobilen, men det kan inte vara en högre felmarginal än 2-3 tiondels sekunder.

Alltså, Firefox lite drygt 1 sek snabbare om man räknar med att jag hade sämsta möjliga reaktionstid... :P

 

jag tror banne mig jag ska byta till Firefox, trots att jag gillar safaris utseende bättre. (me likes brushed metal :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en webbläsare som firefox, den kan vara snabb, bra och alldeles, alldeles underbaar.... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nämna att jag hittade på export-alternativet av för bokmärken i Safari

 

Aktivera Debug-menyn så finns det i den :)

Så exporterar man till html-format

Sedan in i Firefox

Bookmarks > Manage Bookmarks...

sedan File > Import > From file

 

välj filen

klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man stänga av olika innehållstyper i Firefox?

Alltså, kan jag exempelvis enbart stänga av allt ljud, eller enbart stänga av gifanimationer, et c?

Finns det, och Firefox är likvärdigt Safari i övrigt, så byter jag direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett nån sån inställning någonstans, men det kanske finns ett tillägg som man kan installera till Firefox som tar bort ljud och gif-bilder?

 

Annars kanske du kan tillverka ett? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nämna att jag hittade på export-alternativet av för bokmärken i Safari

 

Aktivera Debug-menyn så finns det i den :)

Så exporterar man till html-format

Sedan in i Firefox

Bookmarks > Manage Bookmarks...

sedan File > Import > From file

 

välj filen

klart :)

Bra jobbat, kan annars som alltid rekommendera freewaren

Safari Bookmark Exporter som snabbt fixar export till de flesta webbläsarna.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo...fo/macosx/19266

Frågan kommer upp ofta.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade firefox igår, har kört Safari innan, blev positivt överraskad. Firefox är sjukt mkt snabbare och mjukare än Safari. Alla små features man önskade sig i Safari finns ju med i Firefox. Jag ger Firefox fem solar. =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det blir inte Firefox för min del.

Inte heller den ger möjligheten att selektivt stänga av vissa typer av innehåll.

Besväret att "migrera" från Safari till Firefox är för stort för att uppvägas av fördelarna.

Tråkigt att man kommer så nära perfektion men missar på en sån grundläggande nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade firefox igår, har kört Safari innan, blev positivt överraskad. Firefox är sjukt mkt snabbare och mjukare än Safari. Alla små features man önskade sig i Safari finns ju med i Firefox. Jag ger Firefox fem solar. =D

Jag håller med dig dom har lyckats kanon med firefoxen,Har kört den nu i snart två dagar och är helnöjd.

Jag kan även rekomendera e-post systemet thunderbird. :tummeupp:

 

Nu ska jag ikväll ta och installera dom här systemen i pc:n med :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...