Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BBB, Time Capsule, Popcorn Hour


Gojja

Rekommendera Poster

Snälla, jag behöver hjälp här. Har letat i en vecka nu för att försöka hitta en lösning på det här problemet och frågat runt bland datakunniga kompisar o INGEN har kunnat hjälpa mig.

 

Jag har en ny Time Capsule som jag vill kunna koppla och använda som hårddisk till min Popcorn Hour. Sammankopplingen mellan TC o min macbook har jag efter en tids pysslande fått ihop med en bra länkhastighet (kör bara 5ghz bandet) men sammankopplingen till Popcorn Hour fungerar inte alls. Har kopplat den via hdmi till tv'n men sen alla inställningar i den känner jag mig helt lost med. Vilket IP man ska använda och NAT och hit o dit. Vet att man också ska ha nått SAMBA nätverk då TC inte stödjer NFS men fattar inte hur man sätter upp ett sånt heller. Får bara upp NFS server i Popcorn Hour.

 

Jag vill även sätta upp ett gästnätverk med min TC men som det är nu körs den i bryggläge vilket man inte kan göra men när jag ändrar detta till delad ip så kommer den i konflikt med andra ip o ändrar jag så den inte kommer i konflikt kommer jag åt TC men kommer inte ut på nätet.

 

Som det är kopplat nu har jag stängt av den trådlösa signalen ifrån BBB modemet som är ett zyxel 2601 och kopplat den med kabel till TC. Sen ska jag koppla TC till Popcorn Hour också med kabel.

 

Jag behöver en steg för steg hjälp då jag inte förstår nått om , olika ip hit o dit, static, forward osv o allt som har med nätverk att göra känner jag mig helt lost inom.

 

Det absolut bästa vore om nån som kan det här kunde hjälpa mig via delad screen på skype, vill verkligen få iordning på det här.

 

Skype: gojja81

 

Tacksam för hjälp!

 

/Nils Gojja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...