Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går ej att överföra filer från Mac till USB-minne!


loria

Rekommendera Poster

Jag har ett problem.

 

Har nu börjat använda en stationär PC, istället för min Powerbook. Nu när jag tänkte överföra bilder från min mac till ett USB som är i formatet Windows NT-filstytem, så säger den Objektet "namnlöst" kunde inte flyttas eftersom "USB" inte kan ändras. Och det spelar ingen roll om det är en enstaka fil eller om det är en mapp. Och den gör endast såhär när jag ska överföra från macen till USBn, men inte från USBn till macen.

 

Jag läste lite om att formatera usbn men är lite osäker på ifall det är så jag behöver göra. Och jag var nära på att ladda upp alla på någon hemsida, men det är rätt många bilder och orkar inte klicka upp en efter en.

 

EDIT: förtydligande - Powerbook G4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Gör så här; Formatera ditt usb-minne i Skivverktyg på macen. Välj format MS dos Fat och usbminnet bör funka bra.

Om det inte gör det kan du bli tvungen att formatera om det i pc:n och då skall du ladda ner ett program som heter HP USB Disk Storage Format Tool och formatera minnet som Fat 32.

Hör av dig om du inte får det att funka.

// Tollipop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
davidgtennis

Måste bara tillägga en grej - Om man har något på usb-minnet och sedan formaterar om den, försvinner allt på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...