Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta BT tangentbord+mus mellan två datorer?


feeline

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använder min iMac som skärm till min macbook pro i bland. Nu är problemet att min iMacs BT tangentbord och mus inte vill ansluta till min MacBook Pro. Antagligen eftersom iMacen egentligen är i gång hela tiden och man inte kan ansluta BT enheterna till 2 datorer samtidigt eller?

 

Naturligtvis kan man stänga av BT på iMacen innan man ansluter MacBooken, men hur får jag då i gång mus+tangentbord på iMacen igen sedan (har inget trådat tangentbord eller mus)

Letar efter ett smidigt och snabbt sätt, eftersom jag ofta switchar mellan iMac och MacBooken.

 

För det måste väl ändå finnas ett smidigt sätt. Vi pratar ju Apple ;-)

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet! Jag försökte förtydliga rubriken lite. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att IMacen är i gång, och BT enheterna är anslutna till den.

 

Men jag använder den som extern skärm till MacBooken. Alltså är den egentligen i gång, fast jag ser den inte eftersom jag använder den som skärm till MacBooken. Och det går inte att ansluta BT enheterna till MacBooken eftersom de redan är anslutna till iMacen (som är i gång)

Hoppas att nån förstår vad jag menar wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av Bluetooth på iMacen. Sedan parar du med MacBooken. Men, det är klart, har du bara trådlösa TB och möss så är det ju svårt att sätta på BT på iMacen igen. Du får väl köpa en billig trådad mus för en hundring till iMacen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

hej,

vet inte riktigt om jag kan hjälpa eftersom jag inte vet hur du gör för att använda imacen som skärm till macbooken. du får gärna berätta.

 

jag har använt en switch från belkin som med en knapptryckning kopplar mellan två datorer. jag har ännu inte provat den bluetooth usb-dongel som behövs för att få det att fungera med bluetooth-kopplade möss och tangentbord.

 

här en länk som beskriver hur du går tillväga (den gäller bara för magic mouse men det går kanske att även ansluta bluetooth-tangentbordet med ännu en usb-dongel):

 

http://www.macgeekblog.com/blog/archive/2010/01/23/share-your-magic-mouse-between-2-machintosh-computers.html

 

jag har kopplat min mbp och mac mini till en sony tv-skärm och det fungerar bra även om det blir mycket sladdar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...