Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ATI Radeon HD 5870 + MacPro4.1 + Tre skärmar


dvalfrid

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har precis köpt och installerat ett 5870 kort i min MacPro 2009. Är väldigt nöjd med kortet än så länge men har ett litet problem som jag behöver bolla lite om. Jag försöker koppa in skärmar

 

  • En 24 tum Cinema display till Mini DisplayPort
  • En 20 tum Cinema display till Mini DisplayPort med hjälp av en Mini DisplayPort to DVI Adapter
  • En 20 tum Cinema display till DVI kontakten.

Problemet är att bara två skärmar fungerar åt gången..... när alla tre är inkopplade så fungerar de som går via Mini DisplayPort'en, tar jag ut valfri Mini DisplayPort så börjar den som går via DVI att fungera. Har hittat följande på apple's supporterforum.

Om jag inte tolkar texten fel, så behöver den 20 tum's Cinema display som är ansluten till Mini DisplayPorten ha en Apple Mini DisplayPort to Dual-Link DVI adaptor. Någon som har erfarenhet av att koppla tre skärmar enligt ovan.. eller bara bättre än mig på att läsa supportertext... så vore jag glad för all input... den är ju inte så jätte billig att köpa om det sen inte fungerar.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen... nu fungerar det....

 

Följande kombination fungerade till slut:

  • En 24 tum Cinema display till Mini DisplayPort
  • En 20 tum Cinema display till Mini DisplayPort med hjälp av en Apple Mini DisplayPort to Dual-Link DVI adaptor
  • En 20 tum Cinema display till DVI kontakten En

Så en Dual-Link DVI adapter och allt började fungera.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...