Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av på natten eller inte?


filboy

Rekommendera Poster

Har läst igenom olika forum nu en del, och överallt hittar jag olika. Nu ställer jag frågan en gång för alla, skall en Macbook Pro stängas av över natten, och om inte, när går gränsen för att man ska välja att stänga av i stället för att försätta den i viloläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever det som att min macBook mår bra av att bli avstängd ibland.

Brukar stänga av den när jag inte är hemma, men inte på natten, tänk om nån försöker nå mig på skype hihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder min macbook i stort sett varje dag, så det blir nästan alltid viloläge istället för att stänga av. Jag upplever inte att datorn blir slöare av det. Batteriet mår jättebra, trots att det är över tre år gammalt lever det i upp till fyra timmar av användande. Ser dock till att inte alltid köra med sladden i, batteriet ska få jobba ibland också.

 

 

Det händer att jag startar om, men det är nästan bara för uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränsen för när jag stänger av min MB är om jag inte kan ha den inkopplad på elnätet och jag förutser att det kommer att ta några dagar innan jag kan sätta på laddaren igen. För övrigt så startar jag om den när det kommer någon uppdatering som kräver omstart. Normalt fäller jag bara ner locket.

 

Tar det inte mer kraft att starta upp datorn tror du? Jag tror det är bättre att ha den på vila i det läget med.

 

Själv stänger jag inte av datorn om jag inte ska resa långt utan att ta med datorn. Om man märker att datorn börjar gå segt är det ju bara att starta om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Själv fäller jag bara ihop locket på den, ovavsett om jag har laddaren i eller ej. Jag brukar köra lite utan laddare. Att stänga av datorn helt och hållet varje gång känns lite "PC". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...