Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Timecapsule till iPad och Pc


Kåtebomannen

Rekommendera Poster

Kåtebomannen

Jag ska skaffa mig någon typ av central lagring för mina foton och filmer och har sneglat på apple timecapsule och undrar vad jag behöver i min Ipad för att komma åt filerna på denna och hur detta funkar.

Jag kommer att ha den som ett separat nätverk hemma eftersom jag använder 3g uppkoppling så den kommer ej vara kopplad till internet men detta funkar antar jag.

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Hej!

 

Vad jag vet så kommer du INTE åt innehållet på din TC från en iPad.

iPad är nämligen inte en dator.

 

 

/ A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Ok så du menar att en nätverksdisk och någon form av fildelning app i ipad inte funkar?!

 

Inte såvitt jag vet.

 

/ Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer inte riktigt,.... Du kommer åt dina filer via, som du själv nämnde, fildelningsappar! När det gäller filmer har jag inte haft tid att gräva djupare, via en stationär Mac funkar det bra men just via en "nas" så får man jobba lite mer,.. Sedan krävs lite meckande om du ska komma åt dom "utifrån", alltså när du inte är hemma, men annars går det! Själv har jag en airport extreme med usb disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med programmen GoodReader och FileBrowser kommer du åt filerna du har på din Timecapsule och Buzz Player kan du använda för att se dina filmer.

Själv använder jag visserligen Airport Extreme med en inkopplad hårddisk men det bör vara detsamma med en Timecapsule, följ bara instruktionerna i programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska skaffa mig någon typ av central lagring för mina foton och filmer och har sneglat på apple timecapsule och undrar vad jag behöver i min Ipad för att komma åt filerna på denna och hur detta funkar.

Jag kommer att ha den som ett separat nätverk hemma eftersom jag använder 3g uppkoppling så den kommer ej vara kopplad till internet men detta funkar antar jag.

Tacksam för svar.

För enkelhet och prestanda måste det vara bättre att iPad använder wifi för surf. Detta särskilt om du ska streama filmer inom ditt lokala nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Stämmer inte riktigt,.... Du kommer åt dina filer via, som du själv nämnde, fildelningsappar! När det gäller filmer har jag inte haft tid att gräva djupare, via en stationär Mac funkar det bra men just via en "nas" så får man jobba lite mer,.. Sedan krävs lite meckande om du ska komma åt dom "utifrån", alltså när du inte är hemma, men annars går det! Själv har jag en airport extreme med usb disk.

 

 

Man lär sig något nytt varje dag! :)

 

/ Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...