Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook pro och extern skärm


Crizpie

Rekommendera Poster

Hej!

 

vad jag undrar är, är det möjligt att koppla in extern skärm och använda den istället för macens? dvs att macens skärm är helt släckt och bara den externa är igång? eller måste man köra dubblering eller använda båda som "en stor" skärm?

 

tacksam för svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kopplar in MBP'n i tvn gör jag som så här.

 

Drar över menyfältet till tvn (det vita strecket på den högra skärmen). Det innebär att dockan och menyfältet hamnar på tvn, sen är det bara att dra mer ljusstyrkan på MBP'n. Stänga locket går inte däremot. Har för mig att det går om man lägger in något program, men risken är att den blir överhettad om jag inte har missförstått.

post-46945-089217300 1291821866_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robinholmberg

Du kan använda din MBP med en extern skärm även med locket stängt så länge du har ström och tangentbord kopplat till den. Datorn anpassar sig automatiskt till den externa skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag förstått, så kan man stänga locket och trycka på musen? så går den externa skärmen igång, men jag som använder magic mouse, bryts inte blåtandskopplingen mellan mus-dator när locket stängs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag förstått, så kan man stänga locket och trycka på musen? så går den externa skärmen igång, men jag som använder magic mouse, bryts inte blåtandskopplingen mellan mus-dator när locket stängs?

 

Macen vaknar när du använder t.ex. en Magic Mouse eller ett blåtandstangentbord, så inga problem där. Datorn blir heller inte överhettad av att köras i stängt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...