Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Handbrake bara för Mac?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag har en polare som försöker konvertera filmer från sin PC till iTunes via Handbrake men det tar timmar för honom att fixa en film. För mig tar det knappt 30 minuter per film. Är HB bäst/endast lämpad för Mac eller ska det funka på PC också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har en pc och programmet finns till hans OS (vilket det uppbarligen gör) så är det klart det fungerar. Hur långt tid det tar beror naturligtvis vilket format/kavlitet han valt, prestanda på hans dator och naturligtvis hur välskrivet programmet är för hans OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet bara att han ska tanka ner till iPod-kvalité och att han har nu hållit på i 12 timmar. Låter sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en polare som försöker konvertera filmer från sin PC till iTunes via Handbrake men det tar timmar för honom att fixa en film. För mig tar det knappt 30 minuter per film. Är HB bäst/endast lämpad för Mac eller ska det funka på PC också?

 

Handbrake fungerar hur bra som helst på PC, men visst är det helt klart mer kompetent på Mac-sidan. Men den version som kommer så tar PC-sidan igen en del av försprånget.

 

För att kunna jämaföra så gäller det att ni kör samma film med samma inställningar. Vissa parameterar kan betyda otroligt mycket för både kvalité och tiden det för att konvertera en film.

 

Sedan kan ju hårdvaran skilja mycket mellan er. Vad har han för prestanda på burken gentemot din. Videokonvertering är ren och skär CPU-prestanda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Handbrake fungerar utmärkt på min stationära PC med Win7. Det tar ca 20 min att konvertera en film. Datorn har en Intel Core 2 Quad 2.50 GHz med 4 GB RAM. Så det är nog din kompis dator som är seg. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...