Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad till skolan?


crazyivan

Rekommendera Poster

Jag har länge funderat på om jag ska köpa en iPad till skolan.

Det jag behöver är

 

-Kalender

-Mail

-Internet

-Skriva dokument (word,powerpoint och excel)

 

Sen kommer man ju självklart

-spela lite

-kolla på film

-lyssna på musik

 

Kan man lägga in vilka filmer som helst på den?

 

Kan man göra allt detta med iPad? Är väldigt ny inom detta. Har en iPhone 4 och läst nånstans att man kan streama internet genom den till iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra allt detta med den :)

Och med VLC kan du även spela upp i princip alla filmer.

 

Om du ska dela internet från iPhone till iPad måste bägge vara jailbreakade vad jag förstår och ha appen Myfi installerat på iPhonen (En app i Cydia som nås via jailbreak).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen sådan här platta och kommer aldrig att skaffa en heller. Men hur hade du tänkt spela spel på en ipad? spela SC2, WoW, Civ 5? Eller menar du spela spel som att lägga pussel på nätet? Finns det en dvd-läsare inbyggd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha. Tja du kan ju inte spela vanliga pc/mac spel på den. Men appstore erbjuder ju flera tusen alternativ :P

DVD-läsare används väl knappt mer nuförtiden ändå. Men filmerna lägger man in i VLC via iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med spel menade jag spel som finns på appstore såklart =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade en iPad när den lanserades i USA och har sedan dess använt den i skolan.

 

 

Det är grymt om man har en Mac (vilket jag självklart har)

, annars blir det helvetes mycket konverteringar (Word-Pages, Powerpoint-Keynote, Excel-Numbers etc.)

 

 

Gryym produkt annars! pompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad till skolarbete?

 

MacBook (white) kostar 8995:- köp en sådan istället. Det tror jag du har betydligt mer användning för än en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iPad är coolare och roligare. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iPad är coolare och roligare. :borstatanderna:

 

Tycker man att coolt och roligt går före effektivt så får man köpa en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går definitivt att använda en iPad för skolarbete, men jag skulle rekommendera trådlöst Bluetooth-tangentbord av valfri sort i så fall. I övrigt ser jag inga problem. Jag har hört att den ska ha oerhört outstanding batteritid. Självklart är den "instant on", alltså genast igång när du vill. Mer än så kan jag inte säga förrän jag testat en i verkliga livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska dela internet från iPhone till iPad måste bägge vara jailbreakade vad jag förstår och ha appen Myfi installerat på iPhonen (En app i Cydia som nås via jailbreak).

 

Nej bara iPhone behöver vara jailbreakad och ha MyWi installerad, genom det programmet gör du telefonen till en router med ditt abonnemang i iPhonen.

 

Läs mer på MyWi 4.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPad i skolan skulle nog fungera fint, men som tidigare skrivet skulle jag också ha med mig ett tangentbord i väskan också.

Men visst har den sina begränsningar, så det gäller att man verkligen känner att iPaden fyller de BEHOV man faktiskt har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...