Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket abonnemang till iPad?


el_bocadillo

Rekommendera Poster

Jag har redan ett internetabonnemang till min iPhone, och ett mobilt bredband till min Mac. Ska jag verkligen behöva skaffa ett tredje till min iPad? Kan jag inte dela internetuppkoppling med min iPhone eller liknande?

 

Om jag fimpar mitt mobila bredband till datorn och skaffar ett snabbt bredband hem så kan jag ju köra wifi på iPaden. Men de dagar då jag vill använda iPaden på tåget, hur gör jag då?

 

Tacksam för prisvärda förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper endagars abonnemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så jailbreakar du din iphone köper mywi och använder telefonen som wifi-spot. http://www.intelliborn.com/mywi.html

Det drar en jäkla massa ström dock så ta med dig telefonladdaren om du ska köra såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skaffar du ett extrakort (kostar 40:-/mån. om du har telia), då kan du använda samma abb. som till din iPhone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar för comviq kontant. Ladda kortet med valfritt belopp och surfa på. Kostar som mest 3 kr/dygn. Dock finns det en gräns på 700 megabyte per vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar för comviq kontant. Ladda kortet med valfritt belopp och surfa på. Kostar som mest 3 kr/dygn. Dock finns det en gräns på 700 megabyte per vecka.

Vilken hastighet får man med detta kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara 6 mbit/sekund om jag förstått det hela rätt. Beställde ett startpaket själv igår (för 0 kr).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tobias.lovstedt

Det går också att köpa ett vanligt mobilt bredband abb från typ tele2 som kör en kampanj på dera medium abb nu för 99kr (6mbit/s och 5 GB/månad). Sedan ringer du kundservice och aktiverar ett microsimkort som du kan hämta hos en återförsäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett iPhone abonnemang hos Telenor. Beställde ett tvilling-kort till min iPad. Separat mobilt bredband till datorn har jag aldrig begripit poängen med. Jag har ju telefonen med mig jämt och kopplar då upp via den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går också att köpa ett vanligt mobilt bredband abb från typ tele2 som kör en kampanj på dera medium abb nu för 99kr (6mbit/s och 5 GB/månad). Sedan ringer du kundservice och aktiverar ett microsimkort som du kan hämta hos en återförsäljare.

 

18 månaders bindnigstid - no way. Men tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så jailbreakar du din iphone köper mywi och använder telefonen som wifi-spot. http://www.intelliborn.com/mywi.html

Det drar en jäkla massa ström dock så ta med dig telefonladdaren om du ska köra såhär.

 

Som wifi-spot, eller via Bluetooth?

 

Problem med detta:

 

1. Min iPad och iPhone hittar inte ens varandra via Bluetooth. "Det bara funkar" - my ass

 

2. Det kassa batteriet på min iPhone skulle ta slut på en kvart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar för comviq kontant. Ladda kortet med valfritt belopp och surfa på. Kostar som mest 3 kr/dygn. Dock finns det en gräns på 700 megabyte per vecka.

 

Ja, det är ett alternativ. Problemet är att man ofta använder kortet stötvis, till exempel ser lite SVT Play och streamar musik under en vecka. Då tar förbrukningen snabbt slut.

 

Kostar kortet ingenting dagar då man inte använder det? Inga sunkiga startavgifter och liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa tipset är nog Telias Årskort Kontant. Det kostar 500 kr och ger dig 12 månader med 0,5 GB per månad och 6 Mbit/s nedströms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skaffar du ett extrakort (kostar 40:-/mån. om du har telia), då kan du använda samma abb. som till din iPhone :)

 

 

Fränt att betala 40kr/mån för ett extra kort.... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan ett internetabonnemang till min iPhone, och ett mobilt bredband till min Mac. Ska jag verkligen behöva skaffa ett tredje till min iPad? Kan jag inte dela internetuppkoppling med min iPhone eller liknande?

 

Om jag fimpar mitt mobila bredband till datorn och skaffar ett snabbt bredband hem så kan jag ju köra wifi på iPaden. Men de dagar då jag vill använda iPaden på tåget, hur gör jag då?

 

Tacksam för prisvärda förslag!

 

 

Eller så jailbreakar du din iphone köper mywi och använder telefonen som wifi-spot. http://www.intelliborn.com/mywi.html

Det drar en jäkla massa ström dock så ta med dig telefonladdaren om du ska köra såhär.

 

 

Jailbreakar iphonen istället för att "hyra" ett plast kort från en operatör och för att slippa ett extra internetabonnemang!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som du gjorde är något jag själv hade för avsikt att göra tills jag insåg att det så kallade "Tvillingkortet" inte var något tvillingkort. 6Mbit på ena och 1Mbit på det andra tyvärr. Kör Bredbandskollen så får du se.

Jag har ett iPhone abonnemang hos Telenor. Beställde ett tvilling-kort till min iPad. Separat mobilt bredband till datorn har jag aldrig begripit poängen med. Jag har ju telefonen med mig jämt och kopplar då upp via den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kostar kortet ingenting dagar då man inte använder det? Inga sunkiga startavgifter och liknande?

 

Det är ett vanligt kontantkort så det kostar inget om du inte använder det. Är gratis att beställa från comviqs hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde man inte kunna växla kort mellan sitt mobila bredband och iPaden om man har en microsim adapter?

Tycker det skulle vara en billig och bra lösning, dock lite drygt att flytta kortet fram och tillbaka kanske smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som du gjorde är något jag själv hade för avsikt att göra tills jag insåg att det så kallade "Tvillingkortet" inte var något tvillingkort. 6Mbit på ena och 1Mbit på det andra tyvärr. Kör Bredbandskollen så får du se.

 

 

Så kanske det är, men vad spelar det för roll på en iPad? Jag får ju ändå inte köpa stora appar över 3G och vanligt surfande i en enda flik är inte så tungt att det kräver mer än 1Mbps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa tipset är nog Telias Årskort Kontant. Det kostar 500 kr och ger dig 12 månader med 0,5 GB per månad och 6 Mbit/s nedströms.

 

Länk till det? Hittar absolut ingenting.

Hittar bara ''279kr månad''. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa tipset är nog Telias Årskort Kontant. Det kostar 500 kr och ger dig 12 månader med 0,5 GB per månad och 6 Mbit/s nedströms.

Tittar man i prislistan ser det ut som att hastigheten man får är 1 Mbit/s...

 

"10. Årskort Mobilsurf gäller för Telia Refill kunder. Engångsavgift 499 kr. Tjänsten är giltig i 365 dagar från aktiveringstillfället. Hastighet i mobilnätet: Ta emot upp till 1 Mbit/s och skicka upp till 0,38 Mbit/s. All datatrafik ingår utom trafiktyperna fildelning och IP-telefon, vilka inte är tillgängliga i detta er- bjudande. Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 Kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/mån."

 

Telias prislista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årskort finns på http://www.telia.se/...rt.page#arskort

 

Jag har läst i tidigare trådar om att tre kontant skulle ha ett värdebevis för mobilsurf men kan inte hitta det. Någon som vet var det finns eller om tre plockat bort det?

 

Nej det finns fortfarande.

 

90:- för 30 dagars surf och 5GB dataöverföring innan dom bryter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...