Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad på Apple.com?


cast65

Rekommendera Poster

Det är ju tisdag idag, Apple's favoritdag för att uppdatera store'n. De brukar uppdatera den runt lunch, så i eftermiddag så finns iPad nog att köpa på apple.se

Jag väntar själv med att kunna köpa den därifrån senare idag. Det ska bli intressant att se leveranstiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte köpa iPad direkt från Apple? Dom hänvisar till återförsäljarna, men man kan ju köpa allt annt (utom telefon, som är operatöslåsta) på hemsidan så varför inte iPad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte köpa iPad direkt från Apple? Dom hänvisar till återförsäljarna, men man kan ju köpa allt annt (utom telefon, som är operatöslåsta) på hemsidan så varför inte iPad?

 

de säger att dem inte har något datum för det. Jag täntke utnyttja studentrabatten på iPad'en men det går tydligen inte att göra det på den så därmed spelar det ingen roll om jag köper den hos en återförsäljare eller på apple.se. Det blir helt enkelt så att jag tittar förbi MacHuset i Jönköping i efgtermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan lite mystiskt. Har Apple någonsin låtit bli att sälja en egen produkt på sin alldeles egna nät-butik tidigare? (iPhone undantagen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De borde ju rent logiskt vilja sälja så många exemplar som möjligt själva direkt från Apple då det är större avans och mer vinst på produkterna då.

 

Jag trodde faktiskt att de FÖRST skulle släppa på Apple Store för att några veckor senare anlända till återförsäljare som Macoteket.

 

Skumt... De har nog någon über-satsig och smart idé... eller inte? stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra att handla där, men inte via "köp nu" knappen. Går man in via apple store så funkar det.

 

http://store.apple.c...?mco=OTY2ODA0NQ

 

Det som jag tycker är ett stort plus i kanten är att man kan välja att få den levererad med ett SIM från en operatör utan att binda upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde att Apple skickar de iPads de säljer via sin store från tillverkningen iKina och pga väderförhållanden kan leveransen ta längre tid än beräknat så om ni tänkt beställa och vill ha den fort ring till Apple och hör om läget just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är orimligt prissatt.

 

För den slanten kan man ju köpa en helt OK laptop att köra Linux på. Visst, inte alls samma grej, men det lägger lite proportioner på priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är orimligt prissatt.

 

För den slanten kan man ju köpa en helt OK laptop att köra Linux på. Visst, inte alls samma grej, men det lägger lite proportioner på priset.

 

Precis det är inte alls samma grej.

 

Jag kan också köpa en PC-laptop med 10,1'' skärm för 2500:- det betyder inte att det är bra eller att iPad är orimligt prissatt.

 

Personligen tycker jag prissättningen i Sverige är mycket trevlig. I alla fall om man jämför med hur det brukar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde att Apple skickar de iPads de säljer via sin store från tillverkningen iKina och pga väderförhållanden kan leveransen ta längre tid än beräknat så om ni tänkt beställa och vill ha den fort ring till Apple och hör om läget just nu!

 

 

Skärpning nu.

 

Står det leverans inom 24h skickar dom INTE från Kina det förstår till och med en 2-åring.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpning nu.

 

Står det leverans inom 24h skickar dom INTE från Kina det förstår till och med en 2-åring.

 

 

 

Det står väl ändå "Fardig att skickas inom 24 timmar". Lite skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står väl ändå "Fardig att skickas inom 24 timmar". Lite skillnad.

 

Ja det kan man tycka men om inte produkten finns inom "räckhåll" så förändras leveranstiden avsevärt. Om du minns hur det såg ut med iPhone 4 så förstår du.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...