Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strul med Telenor 3G


zwenzzon

Rekommendera Poster

gokväll på er!

köpte en iPad 3g i USA i höstas och kör med telenors mobila bredband. har funkat hur bra som helst med sjysst hastighet och allt men helt plötsligt i helgen så har jag ingen internet-access längre. enligt telenor så är allt bra och dom kan inte se något fel.

jag har full täckning men som sagt, ingen uppkoppling. fler som har samma problem eller som varit med om det och vet hur det kan åtgärdas?!

använder iPaden väldigt mycket i jobb så det vore bra om den fortsatte att fungera lika bra som innan.

 

//svensson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är glapp i microsimkortshållaren? Annars kanske det bara är någon oupptäckt bugg av Apple :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gokväll på er!

köpte en iPad 3g i USA i höstas och kör med telenors mobila bredband. har funkat hur bra som helst med sjysst hastighet och allt men helt plötsligt i helgen så har jag ingen internet-access längre. enligt telenor så är allt bra och dom kan inte se något fel.

jag har full täckning men som sagt, ingen uppkoppling. fler som har samma problem eller som varit med om det och vet hur det kan åtgärdas?!

använder iPaden väldigt mycket i jobb så det vore bra om den fortsatte att fungera lika bra som innan.

 

//svensson

 

Testa detta:

 

Gå till Inställningar och sätt på Flygplansläge en liten stund, stäng sedan av Flygplansläge.

 

Tryck på Allmänt -->Återställ --> Återställ nätverk

 

Starta sedan om din iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipsen!

har testat och testat och kollat sim-kortet osv osv men tro fan att det fungerar...

"du har inget abonnemang för mobil data" har fungerat klockrent fram tills igår...

och enligt telenor är det inga problem hos dom..

what to do what to do!?

 

//z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, men med 3 som operatör. Problemet började i helgen för mig också. Vet inte om problemet ligger i iPaden eller hos 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag fått rätt på det igen!

tydligen fungerar inte services.telenor.se längre utan det ska vara internet.telenor.se

något märkligt att det har fungerat fram tom måndag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag fått rätt på det igen!

tydligen fungerar inte services.telenor.se längre utan det ska vara internet.telenor.se

något märkligt att det har fungerat fram tom måndag...

 

Ännu märkligare är ju att telenor inte bad dig kolla APN-inställningarna om dom nu har bytt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...