Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka spel klarar min iMac?


DeCoy

Rekommendera Poster

Hej

 

Sitter med en iMac 21,5 med NVIDIA GeForce 9400 grafik (inköpt mars 2010) . Jag undrar vad kortet klarar för spel. Jag vet att det inte är det starkaste kortet men jag har inte fått klart för mig vad det faktiskt klarar.

 

Är det nån som har erfarenhet av vilka spel som datorn fixar?. vill inte köpa ett spel som inte datorn klarar.

Letar strategi eller FPS spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar sig helt ok om du kör på låga inställningar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka spel är det du funderar på ? blir lättare att avgöra om det fungerar dåborstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg upplösning å låga inställningar så klarar du det mesta. Det kommer inte se snyggt ut dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mer om någon körde nåt spel med samma prestanda, vill inte gärna ligga på gränsen med låga inställningar. Vill ju att det ska se schysst ut och att det ska rulla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de flesta strategi spel borde fungera bra,de är oftast mera processor krävande än grafkkorts krävande.

för fps spel titta på lite äldre spel som hl2, bioshock eller tf2 de borde fungera ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Tyvärr, lätt att vara efterklok, men du köpte snikmodellen från 2009 där det klena grafikkortet var den enskilt största nackdelen. :(

 

Hade du valt modellen som är snäppet dyrare hade du fått Ati 4670-kortet och den är någonstans kring fem ggr snabbare än 9400M och orkar åtminstone med Portal i fullskärm och "High Quality". Din modell kommer inte att orka detta och ej heller köra lägre upplösning annat än med sänkt grafikkvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likadant grafikkort som sitter i min Mac Mini '09, fungerar utmärkt att spela Starcraft 2 och Warcraft 3 på - aldrig upplevt något lagg eller andra svårigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...