Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MAC OS VIRUSFRITT


ODAN2V

Rekommendera Poster

Nu blev jag förvirrad.

 

På länken stog det att mac inte är virusfritt men det är länken från artikeln att mac är virusfritt :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Inget system är direkt virusfritt, dock är mac os x tack o lov väldigt befriat ifrån virus. I dagsläget kan du vara lung ang risken att få virus på din mac. Det är inte som en vänn till mig med pc: Räckte att koppla upp på internet och 20 min senare hade han en/ett trojan/virus i datorn. :evilgrin:

 

Har bara fått virus en gång, det var till system 7.5 då en kompis jävlades :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en definitionssak. En mask är inte ett virus. Ett shellscript inget av dessa....

 

Men med modernt språkbruk benämns allt skit som kan sabba min ögonsten :wub: som virus. :evilgrin:

 

Alltså är Mac OS X virus-fritt.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Opener är ganska knepig att kategorisera rätt; jag har för mig att Symantec klassat det som virus, men eftersom det kräver att man kör igång det som vilket program som helst uppfyller det inte kriterierna för virus helt. Eftersom det kopierar sig självt skulle det snarare kunna ses som en mask, men först måsta användaren luras att skriva i adminlösen –> trojan?

 

I alla fall är det otäcka saker man kan råka ut för om man har otur. :tummened:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...