Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Billig men bra router för trådlöst?


SarahOhrn

Rekommendera Poster

Vi är ute efter en enkel, hyffsat billig router men som självklart ändå ska vara bra! Vi har ett 30 mbit lan eller fiber eller vad det nu heter, en liten dosa som sitter i väggen där vi nu sätter in nätverkssladden direkt när vi kör med sladd. Den sitter ju sådär bra till innanför dörren också så vore ju bra med en ganska liten router men det får lösas. Viktigast är att den klarar bra hastighet och ändå funkar helt okej men inte kostar skjortan!

 

Tips? :)

 

Sambon ska även kunna ha en sån trådlös sak till sin stationära så den kan nå routern. Brukar följa med vissa vet jag? Och jag har ju min Macbook den ska passa bra med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billig och bra är 2 ord som inte passar i samma mening när det gäller routrar.

JAg rekommenderar en airport extreme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billig och bra är 2 ord som inte passar i samma mening när det gäller routrar.

JAg rekommenderar en airport extreme.

 

 

Men lär ju finnas någon router som tycks vara bra som inte kostar 800-1200 kr...

Men jag kanske har fel! :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är hur som helst ALLDELES för dyr... FInns ju andra bra som inte är Apple som är billigare, dom är ju alltid dyrare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men airport extreme verkar man inte heler få med någon som extern grej tll den stationära pc:n, kan man köpa till det då eller hur ska man välja det?? Så sambon också får trådlöst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En billig (200kr på elgiganten) D-link dir-600 skulle jag nog rekommendera. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=463734

Eller så tar ni någon av dir-615 eller dir-630 så får ni lite bättre styrka och räckvidd.

 

Du kan dra en vanlig ethernet-sladd(nätverkskabel) från datorn till routern om PCn inte har trådlöst inbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men airport extreme verkar man inte heler få med någon som extern grej tll den stationära pc:n, kan man köpa till det då eller hur ska man välja det?? Så sambon också får trådlöst...

 

 

Funderar på d-link dir 655 eller vad den heter om den är något att ha. Verkar fått bra i alla fall. Men problemet med sladden är att vi har uttaget innanför dörren i hallen och måste fästa routern där också och inte kan ha någon sladd genom hela lägenheten till den stationära därför vill jag ha en sån trådlös antenn till stationära som kopplar mot routern. Men det verkar ingå i den d-link.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...