Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det börjar kännas som min tur nu efter 3 år


grodkungen

Rekommendera Poster

När min gröna iPod Mini började strula och jag var i behov av hjälp fick jag svar från Google, Macworld allt om Mac och iPod.

I min skola hade vi iMac bara hela datorsalen var full, på dessa kunde man göra följande, surfa på internet dock inte på sidor som visade mycket roliga rörliga bilder för webläsaren Safari kunde inte öppna dessa på ett snyggt sätt.

 

Min vän och kolega Hubbe jobbade på en reklambyrå och han fick låna en Macdator där, den var så bra beskrev han, när jag ifrågasatte vad han gjorde med den kunde han inte riktigt svara. Han var iallafall fast och köpte en MacBook Den var dyr runt 12.000.- dvs dubbelt mot vad jag någonsin tänkte betala för en laptop. Tiden gick och jag väntade på att hitta en bra PC till rätt pris, en dag fick jag se en vit macdator på 12" som såldes för 3000 (Knappt använd alls, som ny, appels bästa/minsta/snyggaste bärbara någonsin)

Åkte och testade datorn den körde Leopard och var helt perfekt, utom ett litet fel något hade hänt med låset i locket så den stängdes inte ordentligt, -Det är därför den är så billig...!

iBook inköpt hem och köra dagen efter är det lite strul Kinesiska tecken fyller skärmen och datorn vill inte starta.

Kontaktar säljaren och undrar var skivan är som borde finnas med? Den är borta säger han, jag vill då häva köpet, men icke sa nicke det skulle du tänkt på innan, nu är jag snäll du kan få låna en re-install skiva med tiger och blåsa iBooken om du vill.

Sagt å gjort så blev det, Men Min stationära Dell från 2005 slog frivolter brevid när iboken kröp. Aldrig mer Apple svor jag.

 

 

I samband med att jag började på universitetet höll jag på att köpa min första Nya bärbara dator, med en budjet på 6.000 riksdaler letade jag runt i Stockholm efter den mest prisvärda datorn man kunde hitta.

Så en morgon läste jag i Metro, Elgiganten på Kungsgatan kommer rea ut DYRA datorer BILLIGT, Att det rörde sig om en Mac var inget jag tänkte på så mycket då. Ju mer jag tänkte på det ju mer taggad blev jag, så när dagen kom stack jag dit 10 timmar innan öppningsdags bara för att vara bland dom första och hinna handla, Det blev en Vit 13-tummare den kändes stor jämfört med den lilla iBooken, 5990:- Som hittat den datorn krympte dock ganska snabbt och jag insåg att 13" är 2 för lite.

 

Nu har MacBooken hängt med i 2.5 år daglig användning, jag har glömt hur man "surfar säker" Jag är som ett barn på nätet, jag klickar på alla rutor som blinkar :D

 

Vidare har jag både ägt en iMac och en PowerMac, men båda dessa är borta pga platsbrist.

 

Nu känner jag dagliga problem mid min pyttelilla dator, äpple->+ på samtliga hemsidor för att texten är så liten så, Begäret efter en ny macBook med stor skärm är stort, men ekonomin gillar inte att en femton tummare kostar 16.000 :-

 

Nu har jag varit bortskämd med att ha en 10.000 kronors dator fast jag bara har råd med en för max 6.000, nu ska nästa steg bli en 15" MBP för samma peng, det finns inte. en vanlig PC på 15" som kostar 6-7tusen kommer inte alls hålla samma fina känsla som min macBook gjorde/gör om det inte händer något på apple-marknaden snart kommer min epok gå i graven iallafall tills jag fått ett fast jobb.

Hur jag ska lyckas med det vet jag inte chansen är större att jag skulle vinna på triss ;)

 

Dags att avrunda lite,

Grodkungen är inte någon trevlig person, utan snarare en del av mig, min psykolog förklarar det som att jag har 3 mig ibland flera, en av dom fick namnet Grodkungen han blev min röst utåt, idag finns det flera personer med det namnet tyvärr så jag kan inte stå för allt som skrivs på internet under det här namnet ;)

Jag vet att jag är väldigt barnslig och att jag retar gallfeber på människor runt mig, det är ett helvete att alltid vara den person som känner sig tvungen att gå in mot normen oavsett vad jag egentligen har för åsikter i frågor.

Eftersom jag har glöden att alltid vilja debattera så skapar jag onödiga situationer bara för att få känna mig nertryck i skorna.

 

Jag vill be alla om ursäkt, alla som har tagit illa vid sig pga mina åsikter eller uttalanden, ta allt jag säger med en nypa salt, när jag skriver så är det som sagt inte jag som pratar utan det är ord som kommer ur min smutsiga mun.

 

En vinternatt för snart ett år sedan försökte jag radera ut Grodkungens existens genom att klättra över ett staket på en av Stockholms högre broar, misslyckades och hamnade i en polisbil sen in i ett rum på S:t Görans psykiatriska akutmottagning, lugnande medel i min kropp, samtal med läkare, mer samtal med Polis. Grodkungen är odödlig och kommer alltid att existera!

 

Men nu ska vi vara glada har just borstat tänderna, dags att krypa ner i sängen Godnatt på er alla små troll där ute

TEMP-CustomEmoticon_MSN.madde_h@hotmail.com_-zova_2.gif

 

MVH// Grodkungen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig presentation! Välkommen, eller vad man ska säga :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste väl ha blivit ett avsevärt drägligare liv när du blev Macägare :D

 

Än en gång Välkommen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till vårt mysiga krypin :D

 

 

Tack geros.gif

 

Det känns fel att säga välkommen efter tre år, men man kan väl säga att jag hoppas att du mår bättre nu.

 

Du kommer säkert att bli jättenöjd om du köper extern skärm, tangentbord och mus till din MB för ett par tusingar. Du behöver bara en adapter mellan skärm och dator.

 

 

Skärm står högt upp på listan :) dock jobbigt med adaprar hit å dit, hittade en multiadapter men ingen säljare i stockholm hade den

Vill ha en som klarar typ alla tftskräman och projektorn jag har osv, låer som en minneskortsläsare 9i1 cool.gif

 

Härlig presentation! Välkommen, eller vad man ska säga :borstatanderna:

 

 

Tack fane.gif

 

Det måste väl ha blivit ett avsevärt drägligare liv när du blev Macägare :D

 

Än en gång Välkommen

 

Absolut iallafal andra gången :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig och gripande presentation!

 

Välkommen i efterskott säger jag eftersom du varit här ett tag redan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...