Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

.se


jimolp

Rekommendera Poster

Jag har tänkt att registrera en .se domän.

 

Var är det billigast/bäst/smidigast att göra det?

 

Fyll på med tips!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag törs inte uttala mig om var det är billigast, men det billigaste jag hittat är danska b-one. Du måste förvisso betala ett års webhotell, men totalkostnaden för en .se-domän blir ca 570 kr, men då har du betalat registrering, ett års webhotell, ett års domänavgift samt moms. Efter ett år kan du flytta domänen vart du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På danska Cliche kan du klara dig undan med ett mailkonto för 12:-/år (plus kostnaden för domännamnet). Då får du möjlighet att lägga upp ett gäng mailadresser på deras server samt att de tar hand om DNS-pekningen för övriga tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det ser skitbra ut! Det ända som verkar skut är månadspriset! 66kr per månad är väl lite dyrt eller?

 

ps. tack för era tips! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nmåste inte betala webhotell om du inte vill.

Du kan ju köpa det någon annanstans. Gå till beställ, skriv din domän och välj bort webhotell i steg 2. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte fixar en mac.se om du ska ha den för din egen skull, det är coolt o kostar bara 375:-/år.

Jag har en sån o den fungerar kanon, o bara drygt en krona om dagen om man slår ut det :)

 

Länk

 

:tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nmåste inte betala webhotell om du inte vill.

Du kan ju köpa det någon annanstans. Gå till beställ, skriv din domän och välj bort webhotell i steg 2. :)

Räkna på totalpriset! Om man tecknar en domän så kostar det 200:- i avgift till Nic varje år, oavsett vad du väljer för ombud.

På B-one får man betala 570:- för rubbet och har då allt pröjsat för första året. Hos Loopia får du betala 350:-(plus moms?) men då har du inget webhotell. Klart man kan köra på egen server, men då måste man ju ändå betala nån som registrerar domänen i en dns-server.

Jag tror att b-one är det billigaste alternativet om man räknar med alla kostnader första året. Cliche är oxå väldigt billiga, men hamnar lite över B-one.

Sen finns det lite andra skillnader mellan de två; B-one klarar subdomän och har obegränsat antal epostadresser; Cliche reggar domänadresser med åäö och räknar diskutrymme på ett annat sätt (om du betalar för 150 mb får du 150 mb web+150 mb databas+150 mb epostutrymme)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, vad jag kan se så har loopia en kampanj på .se-domäner,. De tar bara 150 kr för dem det första året, inkl avgiften till nic-se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, vad jag kan se så har loopia en kampanj på .se-domäner,. De tar bara 150 kr för dem det första året, inkl avgiften till nic-se. :)

Ok, i så fall är det inte mycket att snacka om...det var riktigt billigt. Det betyder ju att de subventionerar årsavgiften med 50 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, vad jag kan se så har loopia en kampanj på .se-domäner,. De tar bara 150 kr för dem det första året, inkl avgiften till nic-se. :)

Ok, i så fall är det inte mycket att snacka om...det var riktigt billigt. Det betyder ju att de subventionerar årsavgiften med 50 spänn.

Japp. De vill väl binda upp kunder.

Jag köte själv ett års företags-webhotellsutrymme för 5 kr + moms... Skitbilligt.. Det paketet kostar nu 116 kr månaden :)

Skapligt kap ;)

Men jag tror jag kommer att fortsätta med loopia i fortsättningen också, de är kanon som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Mitt val blev mac.se! Det verkade bra och smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...