Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda ATV via amerikansk VPN


iUne

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har för tillfället en Amerikansk Open VPN som jag använder för att nyttja tjänster som tex Netflix och Pandora på (primärt) min iPhone och iPad. Använder det även på min Mac för att komma åt Amerikansk-exlusivt material. Går nu i tankarna om att skaffa nya Apple TV för att kunna streama film från datorn och hyra/köpa film och tv-serier från Amerikanska iTunes store. Vill då även givetvis använda mitt Netflix account för att kolla på materialet som finns tillgängligt där.

 

Min fråga är därför; finns det något sätt att utnyttja den befintliga VPN jag har för att komma åt Netflix (och andra amerikansk-exlusiva tjänster) på "min" Apple TV?

Har förstått att det finns möjlighet att göra det om jag gate:ar ATVn via Macen, detta är egentligen alternativ 2 då jag helst vill att det ska funka rakt av. Antar att det inte går Native utan att man på något sätt måste "Jailbreaka" den eller dylikt för att det ska funka?

 

Intresserad av alla typer av lösningar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, om det är iTunes material du tänker på så är det amerikanskt iTuneskonto som gäller. Den bryr sig inte om var din IP-adress befinner sig. Det finns beskrivet lite överallt hur man gör för att skaffa ett amerikanskt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har för tillfället en Amerikansk Open VPN som jag använder för att nyttja tjänster som tex Netflix och Pandora på (primärt) min iPhone och iPad. Använder det även på min Mac för att komma åt Amerikansk-exlusivt material. Går nu i tankarna om att skaffa nya Apple TV för att kunna streama film från datorn och hyra/köpa film och tv-serier från Amerikanska iTunes store. Vill då även givetvis använda mitt Netflix account för att kolla på materialet som finns tillgängligt där.

 

Min fråga är därför; finns det något sätt att utnyttja den befintliga VPN jag har för att komma åt Netflix (och andra amerikansk-exlusiva tjänster) på "min" Apple TV?

Har förstått att det finns möjlighet att göra det om jag gate:ar ATVn via Macen, detta är egentligen alternativ 2 då jag helst vill att det ska funka rakt av. Antar att det inte går Native utan att man på något sätt måste "Jailbreaka" den eller dylikt för att det ska funka?

 

Intresserad av alla typer av lösningar! :)

 

Hur gate:ar man ATV via Macen?

 

Som jag skrev i en annan tråd är en lös VPN router från StrongVPN ingen lösning. Netflix kommer att fungera grymt fast iTunes hyr tjänst blir för långsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gate:ar man ATV via Macen?

 

Som jag skrev i en annan tråd är en lös VPN router från StrongVPN ingen lösning. Netflix kommer att fungera grymt fast iTunes hyr tjänst blir för långsam.

 

Simpelt uttryckt så aktiverar man internetdelning på datorn och kopplar upp ATVn den vägen istället för direkt mot router. Är du vpn kopplingen aktiv på datorn så har du dig en ATV "i USA" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simpelt uttryckt så aktiverar man internetdelning på datorn och kopplar upp ATVn den vägen istället för direkt mot router. Är du vpn kopplingen aktiv på datorn så har du dig en ATV "i USA" ;)

 

Hur får man ATV att koppla upp mot min delade VPN på datorn istället för vanligt via routern? Finns inte så mycket inställningar man kan göra på ATV, eller är det jag som är dålig på att leta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man använda sig av en VPN tjänst med ett trådlöst hemmanät så att man t ex kan använda fler än 1 apple tv för att komma åt Netflix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Om någon på ett lätt sätt vill ha igång Netflix på sin AppleTV eller andra tjänster som kräver amerikanskt IP så ligger nu min färdig konfigurerade Asus RT-N16 router på Tradera.

 

Man får en setup fil av StrongVPN och man petar in i routern via FTP, kör ett kommande och volla, en fast OpenVPN lina mot USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...