Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari kraschar pga insticksfil


Macjanne

Rekommendera Poster

Sedan 11-åringen installerat "Runescape game bar" så kraschar Safari några sekunder efter start. Enligt felmeddelandet kan det bero på "insticksfilen ct_plugins". Jag hittar varken "Runescape game bar" eller "insticksfilen ct_plugins" i datorn. Att installera om Safari hjälpte inte. PM G4 DP 1,42, Leopard.

 

Vad göra? Var ligger insticksfiler till Safari?

post-3133-086179600 1287439276_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Bibliotek, > Internet Plugins skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att insticksfilen inte är kodad med ppc-kod utan enbart fungerar med intel, vilket förklarar att Safari kraschar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar tyvärr inget där. Varken i datorns bibliotek eller i användarens.

 

I Bibliotek, > Internet Plugins skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, borde det inte märkas tidigare, vid installationen? Som det är nu startar Safari och den extra menyraden från "Runescape" syns i Safarifönstret som den ska. Sedan efter cirka 5 sekunder kraschar programmet.

 

Kan vara så att insticksfilen inte är kodad med ppc-kod utan enbart fungerar med intel, vilket förklarar att Safari kraschar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder EasyFind för att söka efter filer. Den söker överallt och startar inte sökningen innan jag skrivit färdigt (till skillnad från SpotLight).

http://www.devon-technologies.com/download/index.html

(Rätt långt ner på sidan)

 

Den hittade mitt enda Safari-tillägg i /Bibliotek/InputManagers/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé jag fick när jag kollade i senaste MW. Prova att ställ in Safari att starta i 32-bitars läge. Antar att en plugin kan krascha om den inte fungerar med 64-bitars Safari.

 

Det gör du i programmappen, markera Safari, tryck CMD + I eller högerklickar och väljer visa info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...