Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny Mac-ägare, Karate Lisa


Karate Lisa

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag har idag varit IMac ägare i 3 dagar och är jätte nöjd. Det finns mycket roligt att leka med, det tar nog också en stund innan man blir helt hemma och acceptera hur allt fungerar på ett annat sätt än Pc:n.

Det jobbigaste är IWeb som är lite för enkelt för mig. Jag hade tidigare Frontpage som var ett underbart program, där man kunde göra olika ramar och få länkarna där man vill.

Dessutom kan jag inte komma in på one.com med safari och redigera sidan därifrån så nu vet jag inte hur jag skall göra. Måste nog köpa dreamweawer eller nåt liknande så jag kan göra sidan som jag vill.

Liten presentation av mig.

Jag heter Lisa och bor i Sandviken, Gästrikland.

Jag köpte denna IMac för min senaste PC som jag köpte för ett år sedan har krånglat det senaste halvåret. Det var en Packard Bell, det var bara mjukvarufel hela tiden. Men till sist gav jag upp och krävde att få köpa en annan dator.

Då slog jag till och köpte denna och hoppas nu att det kommer att fungera fint.

På fritiden dansar jag Linedance och är med familj o vänner.

/LIsa H.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog köpa dreamweawer eller nåt liknande så jag kan göra sidan som jag vill.

 

 

Dreamweaver rekomenderas varmt! Har använt det i ett par år nu och gillar det skarpt. Mycket lättanvänt och många smarta funktioner =)

Enda man kanske kan klaga på är prislappen - men man får ju vad man betalar för å andra sidan...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenahej och välkommen! :pompoms:

 

Jag antar att du inte köpt en bensinmack, så jag korrigerar rubriken ;)/moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan och välkommen =)

 

Till ditt problem hos One.com har jag också.

 

Men där finns ju alternativen att skaffa Parallels Desktop eller BootCamp där du installerar Win Xp/Vista/7.

 

Jag själv är inte jätte bra på dom programmen men använder själv Parallels med win xp för att komma åt One.com.

 

Men här finns allt att söka på forumet om dom två olika programmen, det finns många duktiga och kunniga som gärna hjälper till också.

 

Hoppas du ska trivas =)

 

Mvh / Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du inte köpt en bensinmack, så jag korrigerar rubriken ;)/moderator

 

 

När jag såg tråden så tänkte jag att vi har en ny mackägare här. :D Vad tråkigt att det inte var så, för vi forumiter kanske hade kunnat få rabatt på bensin. :(:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hade det varit en Mack ägare så hade Ni självklart fått rabatt *ler*

 

Har varit här och snokat förut utan att vara registrerad men tyckte nu att det var dax att ta steget in i forumet på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett klokt beslut.... välkommen in i gemenskapen pompoms.gif och besök gärna papperskorgen och ta del i alla tokiga diskussioner vi har där fulfejs.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hade det varit en Mack ägare så hade Ni självklart fått rabatt *ler*

 

Har varit här och snokat förut utan att vara registrerad men tyckte nu att det var dax att ta steget in i forumet på riktigt.

 

Välkommen. Det är klart att du ska fortsätta att snoka.

Här kommer du att hitta massor av kloka svar på knepiga frågor.

I bland kan man få knepiga svar på kloka frågor, men det är väl att se som bonus.

 

Lycka till med din nya Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit till forumet, du kommer säkert hitta mycket av det du söker svar efter... Ett tips om du har en snabb fråga kan vara att leta reda på tråden "Snabba frågor, snabba svar"...

Vad gäller webdesign så kan jag tipsa om ett program som heter Flux från The Escapers, inte särskilt dyrt men väldigt kompetent och samtidigt inte allt för komplicerat. Du hittar det här

 

Mycket nöje!

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen Lisa. :storkram:

 

Vi hoppas att du blir nöjd med din dator.

Skulle den börja trilskas med dig så finns det många kunniga på många områden som kan bidra med hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

 

iWeb är inte en ersättare för Dreamweaver eller Frontpage. Absolut inte. Är en enkel och snygg lösning för personlig hemsida men inte så mycket mer. Jag själv gör min i iWeb (www.tingbratt.se). Men jag kan html så det är mest för att det är lättjobbat och blir snyggt och smidigt med musik och annat.

 

Men så fort du vill justera och finlira är iWeb ute ur matchen. Återstår att se hur iLife11 blir dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...