Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 headset - Vad fungerar?


sallis

Rekommendera Poster

Tjena!

Har börjat ta träningen på allvar nu igen nu när jag har tid i höst och idag var det premiär med att springa med min iPhone ;)

10.7km, 1 timme ungefär joggade jag, i regn!! Otroligt nöjd med Nike GPS appen som fungerar klockrent, lika punktlig som min HTCs GPS och jogging app. Belkin armbandet var också fantastiskt bra då inte en droppe regn kom in till telefonen under hela passet! Nöjd!

 

Iallafall, apples medföljande hörlurar har då inte det bästa ljudet. Har ett par skullcandys som gick sönder (inne på 3:e paret in-ear lurar från dom, aldrig mera), men som hade jävligt bra bas och ljud! Synd att dom går sönder efter ungefär 1-3 månader...

Har kollat på apples hemsida, och t.ex:

http://store.apple.com/se/product/H1423ZM/A?fnode=MTY1NDA1MA&mco=MTkwMjQyMTM - apples support visar inte att dom här funkar med 4:an

eller

http://store.apple.com/se/product/TW687ZM/A?fnode=MTY1NDA1MA&mco=MTM4NzYzODM - ska funka med iphone 4

http://store.apple.com/se/product/H1421ZM/A?fnode=MTY1NDA1MA&mco=MTkwMjQyMDE - ska funka med iphone 4

http://store.apple.com/se/product/MA850G/B?fnode=MTY1NDA1MA&mco=MTkwNDA2Mjg - ska funka med iphone 4

 

Dom högst upp tycker jag såg bra ut att ha om man tränar, men jag vill kunna använda lurarna att svara samtal med också. Fråga; kan det vara apples support som slackar med att inte uppdatera sin hemsida? Eller kan verkligen lurarna inte stödja 4:an? Ska väll inte vara så svårt för att få ljud ur dom kan man tycka.

Vill gärna ha ett par hörlurar med bluetooth som har volym/byta låt/pausa låt/mikrofon. Men sladd funkar det också.

Kan vad som helst egentligen funka om jag köper ett par lurar? Jag ser då inte hur ett par lurar inte skulle funka :) Men upplys mig gärna om jag måste verkligen kolla med apple först.

MVH , Sallis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla hörlurar med 3,5 mm kontakt fungerar tillsammans med en iPhone, jag tror att Apple inte uppdaterat den ovan nämnda sidan, än, för det tillbehör du mest önskar införskaffa Sennheiser Adidas CX 680i. Eftersom den fungerar som tillbehör tillsammans med iPhone 3GS är det med största sannolikhet att den också gör det med en iPhone 4.

 

Jag har personligen inget emot Apples egna webbutik, men skulle rekommendera dig att titta på andra internetbutiker där du finner produkten till ett billigare pris, om du mot förmodan inte vill eller har någon personlig rabatt på någon produkt ur deras sortiment, det vill säga. Dessutom fungerar resterande listade produkter du länkat till med en iPhone 4.

Nedan hittar du en hel lista över butiker som säljer Sennheiser Adidas CX 680i, jag skulle också vilja tipsa dig om att titta på tillförlitliga butiker så välj inte efter första bästa pris och återförsäljare, utan välj med eftertanke.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=570984

 

 

Lycka till med ditt köp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Apple's in-ear lurar som du länkade sist, jag skulle egentligen bara köpa ett par nya orginal men dom va slut (va inne på 3dje paret) så jag tog in-ear modellen och tänkte att det är nog ingen större skillnad. Men det va de, både i pris och ljud, prisskillnadet upptäckte jag självfallet i kassan och ljudet påvägen hem. Jag tycker dom är väldigt prisvärda och levererar ljud som man kan förvänta sig i 800-900kr klassen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon och tack för svaren.

Okej. Då borde alla jag länka funka, bra!

Alltid bra att veta att jag kan välja lite av varje.

Men om det gäller bluetooth headsets, hur vet jag vad som funkar till en 4:a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mw600 från Sony-Ericson funkar klockrent.

Prisvärd BT headset får man leta efter, men här ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar headsets kontroller till att byta låt, volym även till iphonen? Samt kan man svara med dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

680i serien funkar med iphone 4. Kolla på Sennheisers hemsida, de har mer info: http://www.sennheisernordic.com/nordic/home_en.nsf/root/private_headsets_eac_504601?Open&row=2

 

Jag har PMX 680i till min iphone 3G (har dock inte alla funktioner, t.ex. volym som funkar med de senare iphonemodellerna) och är grymt nöjd. Mycket bättre ljud än orginallurarna. Jag hade tänkt ha dem bara för träning, men nu använder jag dem jämt. Hade jag köpt nya nu skulle jag dock valt MX modellen som du länkade till då mina klämmer lite väl hårt mot öronen.

 

Observera att Prisjaktslänken ovan visar den vanliga modellen, inte "i" modellen som är iphoneanpassat headset. Det är möjligt att du kan hitta i-modellen någon annanstans än hos Apple, men jag lyckades inte när jag köpte mina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att veta! Tack så mycket.

Får se om det blir dom nu eller ett bluetooth set :) Tacktack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mw600 kan du, byta låt, höja/sänka volymen, svara, även röstuppringning funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mw600 kan du, byta låt, höja/sänka volymen, svara, även röstuppringning funkar.

 

Jag får inte min iPhone 4 (4.2) & MW600 att "fungera" ihop:-( Dvs mitt problem är att när enheterna går in i "vila" så tappar de kontakten/parandet ...

dvs det går bra att para ihop och lyssna på iPod. Men om jag inte använder headsetet på ett tag, kan jag ej ta emot samtal i headset, och kan inte heller ta emot samtalet direkt iPhone...

 

Några andra med samma bekymmer? och i såfall hur har ni löst det?

 

 

 

Tack för ordet

//Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessa lurar från Bose är precis släppta och dom har fantastiskt ljud enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla lurar funkar *inte* med iP4!

Min kollega hade stora problem med Creative ep630i. Han fick återkommande missljud som påminde om ljudet som uppkommer när en ringande telefon ligger nära en högtalare. Han fick förklarat att det var den nya noise cancelling-mikrofonen som ställer till det. (antagligen fungerar alla "rena" headphones, alltså utan mik./kontroller på kabeln)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag får inte min iPhone 4 (4.2) & MW600 att "fungera" ihop:-( Dvs mitt problem är att när enheterna går in i "vila" så tappar de kontakten/parandet ...

dvs det går bra att para ihop och lyssna på iPod. Men om jag inte använder headsetet på ett tag, kan jag ej ta emot samtal i headset, och kan inte heller ta emot samtalet direkt iPhone...

 

Några andra med samma bekymmer? och i såfall hur har ni löst det?

 

Tack för ordet

//Peter

 

Peter, jag har precis samma problem. Oförklarliga avbrott. Har testat headsetet med andra telefoner utan problem => instabilt bara med iPhone 4. Ibland fungerar MW600 klockrent även med iPhonen men flera gånger varje dag uppstår det någon glitch i samband med telefonsamtal (att lyssna på iPod och radio funkar alltid).

/iPhånen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När batteriet i mitt gamla ds970 (som fungerat helt utmärkt med iphone) gav upp testade jag ett ds220. Detta uppvisade precis samma problem med att det tappade kopplingen till telefonen efter en stund utan aktivitet. Lämnade tillbaka skräpet. Känns som om SE har hittat någon liten avkrok i BT-specen som möjliggör extra lång passningstid genom ett extra djupt viloläge av något slag. Och att Apple inte brytt sig om att implementera stöd för detta i sin relativt rudimentära bluetoothstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

När batteriet i mitt gamla ds970 (som fungerat helt utmärkt med iphone) gav upp testade jag ett ds220. Detta uppvisade precis samma problem med att det tappade kopplingen till telefonen efter en stund utan aktivitet. Lämnade tillbaka skräpet. Känns som om SE har hittat någon liten avkrok i BT-specen som möjliggör extra lång passningstid genom ett extra djupt viloläge av något slag. Och att Apple inte brytt sig om att implementera stöd för detta i sin relativt rudimentära bluetoothstack.

 

+1 när det gälle SE ds 220, funkar jättebra men tappar parningen för ofta. :irriteradtjej:

 

Har Apples egna inearlurar och springer ofta med dessa och är rel nöjd. Finns lurar med högre ljudkvalitet men funktionerna att höja/sänka volymen är rätt bra!

Just nu använder jag Koss iPortaPro, gillar verkligen PortaProserien, kanonljud, funkar toppen att ringa med. Saknar tyvärr volymjustering dock men ljudet uppväger detta...

 

/Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
stenofsweden

Ett alternativ till Apples in-ear är Nocs som finns på bl.a Teknikmagasinet för 400:-

Finns både i vit och svart och har samma funktioner. Jag tycker de låter utmärkta i mina öron. Finns en vassare version för 700:- oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Surge handsfree från H2O Audio är klockrent då den är totalt vattentät + att den kom med 4 olika öronpluppar så att man lätt hitta rätt storlek, jag provade med 3 olika storlekar innan jag valde den set up jag har idag. Jobbigaste är när man är ute och springer dagtid och kunder ringer till en, lite svårt ibland att få ner flåset när det är ett "måste svara" samtal...kompatibel med iP4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Någon som har provat Bose Bluetooth Headset Serie 2? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står i valet av bluetooth handsfree till min iPhone 4S. Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dessa handsfree och kan dela med sig lite av information till mig.

1) Nokia BH-904

2) Plantronics Discovery 975

3) Plantronics Voyager Pro HD

4) Bose Bluetooth Headset 2

 

Kan ni också säga om någon av ovannämnda handsfree inte skulle passa en som bär glasögon (jag menar passform och komfort)?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Står i valet av bluetooth handsfree till min iPhone 4S. Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dessa handsfree och kan dela med sig lite av information till mig.

1) Nokia BH-904

2) Plantronics Discovery 975

3) Plantronics Voyager Pro HD

4) Bose Bluetooth Headset 2

 

Kan ni också säga om någon av ovannämnda handsfree inte skulle passa en som bär glasögon (jag menar passform och komfort)?

 

Tack på förhand.

 

Har kört med Plantronics 925 - föregångaren till Plantronics 975 som nämns ovan. Funkar riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...