Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Videoredigering passande en novis.


pesek

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder.  Jag har lite filmer i min privata kamera från semester och annat som jag skulle vilja jobba med lite. Och även lite film från min kampsports klubbs tävlingar som skall redigeras och sedan läggas ut på youtube.  Jag behöver ha tips och råd gällande vilket program som kan passa mig. Jag är nybörjare på detta på det hela och vill mest jobba med filerna, för att lägga på lite musik, någon text, alternativt kunna göra en ok highlight video mm.  Jag har sökt lite på nätet och även kollat wikipedia gällande format stödet för AVCHD. Många program stöder det men jag blir verkligen förvirrad av vad som kan passa mig.  Alla tips och råd ras emot med stor tacksamhet!  Mvh Pierre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, får ge det en chans. Är det Final Cut Express/Studio som är storebror till iMovie ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, får ge det en chans. Är det Final Cut Express/Studio som är storebror till iMovie ?

 

Ja, det är rätt uppfattat. Men går du in i en välsorterad macbutik/APR så ska de ha en demodator du kan prova FCE/FCS för att se om det är "rätt" program för dig, innan du köper det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imovie är faktiskt ett riktigt bra program, med sjyssta övergångar, effekter, och trix man kan göra med sina filmer. Dessutom är det faktiskt gjort för just tjänster som YouTube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...