Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minnen till Macbook Pro Mid 2010 i5 i7


unia

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Har nyligen köpt en Macbook Pro i5 ( Mid.2010 ) och är på väg att uppgradera till 8GB

Apple levererade min Macbook med HYNIX minnen ( 2x2GB ), Hynix är tydligen den leverantör som Apple använder sig av för minnen.

 

Vilka minnen ska/bör jag inhandla för att undvika kompatibilitetsproblem?

 

Corsair lär vara undermåliga av vad jag har läst på nätet. Hur fungerar Ice? Har de någon hemsida??

De säljes bl.a av Macoteket men kan ej hitta någon specifikation över latency? Är det 7ns eller 9ns?

Minnena som satt i från fabrik lär ha cas 9-9-9-24 ( lite osäker här dock..)

 

http://www.macoteket.se/Categories/Datorkomponenter/Minnen/DDR3_SO-DIMM_PC3-8500_(1066_MHz)_4_GB/prd1215906.aspx

 

Ska man helst köpa ett kit om 2x4GB matchade för att ha exact samma prestanda och spec. samt samma serie?Kingston är kanske det säkraste kortet när det gäller kompatibilitet.

 

http://www.webhallen.com/hardvara/114498-kingston_8gb_ddr3_pc3-8500_1066mhz

 

Men återigen uppstår problem om man vill få reda på produktspecen.

Letar man på hemsidan efter deras Art.Nr KTA-MB1066K2/8G hittas absolut ingenting?! Väldigt märkligt.

 

Någon med egna erfarenheter vid minnesuppgradering?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Apple använder flera leverantörer och det kan skilja sig åt mellan världsdelarna, tidpunkt för köp och olika modeller. På de Macar jag testat (och öppnat) har det varit Samsung-minnen. Nyligen köpte jag 2x4 GB av märket ICE och det var Samsung därmed.

 

Vad gäller Kingston har det tidigare varit problem med att vissa moduler inte fungerat i Macar och man ska därför leta fram Mac-specifika minnen från Kingston. Detta kanske är annorlunda med nyare minnestyper.

 

"Säkrast" är att köpa minnen från en handlare som kan Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda Kompletts funktion för att hitta minnen. Köpt både till min och tjejens MBP och de minnen har fungerat utmärkt. Corsair respektive Kingston.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas

 

Var har du köpt dina ICE minnen? Är ICE lika med Samsung? Har du något CL värde på dina moduler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Köpte dem över disk på Macoteket. Fäster ingen större vikt vid koll på latency-värden så ingen koll på detta tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...