Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda med 3G/iPod nano USB kabeln OK?


JLB

Rekommendera Poster

Jag har använt lite olika USB kablar för att ladda min iPhone 4, en som jag fick med en iPod nano, och en som jag fick med min 3G (allt detta via usb direkt in i datorn) men på jobbet har jag använt laddaren man fick med min iPhone 3g med dess usb-kabel för att ladda telefonen.

 

Men igår när jag laddade telefonen till 100% och använde den idag så sjönk batterinivån till 18% efter 3 timmars användande (hade spelat på den bara i princip) vilket gjorde mig lite rädd. Så jag kopplade in den i datorn för att ladda och den gick upp till 14% innan jag hade lämnat rummet, men när jag kom tillbaka var laddningsikonen kvar på telefonen, men den hade av någon konstig orsak gått ner till 6%?! Så jag stängde av telefonen och bytte kabel, och nu verkar den ladda helt ok hittils.

 

Men till min fråga - ska det spela någon roll vilken Apple laddare man använder till telefonen? Kan någon av dessa förstöra batteriet på telefonen på något sätt? Har de olika voltage eller kan det bara ha varit något glapp i kabeln jag först laddade med bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En USB-kabel till din iPhone påverkar inte strömstyrkan utan det är källan. D.v.s. om du kör en strömadapter som du kopplar USB-kabeln i eller in i en dator. USB-portarna på en dator skickar i regel 5V genom kabeln. Vilken kabel du använder ska med andra ord inte spela någon roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...