Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Begagnad iPhone


gnrtd894

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har köpt en begagnad iPhone 3g som från början var låst till telenor, telefonen är jailbreakad. Jag har själv teliaabonemang.

Problemet är dock att det inte går att ringa eller smsa eller ta emot samtal. Någon som vet vad som kan vara promblemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag så insatt i det här med jailbreak... Men visst är det väl så att den inte behöver vara upplåst bara för att den är jailbreakad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreak har inget med operatörslåsningen att göra. Enkelt utryckt kan man säga att Jailbreak påverkar mjukvaran medan operatörslåsningen har med kommunikationen med master och nätet att göra. Bara för att den är Jailbreakad försvinner inte operatörslåset.

 

Tycker du verkar lurad tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda ned ett program från cydia som heter readsnow. Det låser upp din iphone så länge den är jailbreakad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. han sa att det skulle fungera till alla operatörer, så den ska vara upplåst alltså.

 

Om du inte får någon kontakt med telefonnätet så är det absolut inte upplåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det spelar ingen roll. Nu gör jag så att jag köper ett telenorkontantkort och om 3 veckor blir telefonen 12 månader gammal och går att låsa upp hos telenor för 350 kr. Är inte så teknisk av mig så jag förstår sånt här, hehe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det är inte redsn0w i cydia utan ultrasn0w du ska hämta för att låsa upp.

Om telefonen är upplåst, och du inte har nät så kan den vara stöld spärrad !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...