Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreakad Iphone 4 problem med halebop


Kortskägg

Rekommendera Poster

Hm, har ett konstigt problem. Har en jailbrekad lur som jag låst upp med ultrasn0w och stoppat i halebop sim-kort i (bytt från telia till halebop). Har kört med det nu i ett par veckor och det har funkat utmärkt. Idag kan jag dock ej ansluta till internet eller hämta mail. Har bra täckning inkl 3g-nätet. Efter jailbreak försökte jag gå in i nätverksinställningar för att kontrollera apn men kan ej komma till en sida där jag kan ändra eller kontrollera apn-inställning efter jailbreak?! Ngn som har haft samma problem? Har försökt återställa nätverksinställningar men det hjälper ej. Testade att återinstallera ultrasn0w, stänga av luren och starta om utan sim-kortet i samt återställa nätverksinställningar igen. Stoppade sedan i sim-kortet och matade in pin-kod och kommer in bra, får kontakt med nätet men kan ej ansluta till internet?? Någon som har en idé om detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Du kan ladda in APN Editing från cydia så kommer de efterfrågade menyer tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

De har nog inte samma APN inställningar.

Sen vill man ju jb-a telefonen för fler anledningar än just att använda annan operatör än den telefonen är låst till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har nog inte samma APN inställningar.

Sen vill man ju jb-a telefonen för fler anledningar än just att använda annan operatör än den telefonen är låst till

 

Såvitt jag vet har Halebop samma inställningar..

Det är väl ingen som ifrågasatt JB? Frågan var behovet att låsa upp en Telia-lur för att köra Halebop. Ska testa sen med mitt Halebop-SIM i min Telialåsta iP4 (blev nyfiken själv :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är egentligen en tre-mobil och nu har jag istället låst upp den "lagligt" och har utmärkt kontakt med 3g-nätet för tel-samtal men ännu ingen som helst överföring av data (internet/mail osv). Har nu efter upplåsning och tillgång till apn-inställningar och de står som online.telia.se precis som de ska. Någon som generellt har problem med internet/mail på halebop Iphone??? Ser inga aktuella driftstörning heller. Har återigen försökt återställa, stänga av och på utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Hadde för mig att Halbop hadde andra APN typ halebop.telia.com eller nåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hadde för mig att Halbop hadde andra APN typ halebop.telia.com eller nåt

 

Det blev typ ändringar på det med ios 4, eller så spelar det ingen stor roll vad man har. Jag har kört med online.telia.se sedan ios 4. Innan var det halebop.telia.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...