Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Framtidens Macbook Air?


crazyivan

Rekommendera Poster

Vad tror ni kommer komma i nya macbook air?

 

Och NÄR tror ni att Apple kommer släppa den?

 

Alla tankar o rykten är välkomnande =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Air kommer försvinna, vore intressant att veta försäljningsvolymerna. Skillnaden mot storlek mot Pro är marginell vilket inte prisskillnaden är.

 

En smidig bärbar dator är iPad istället, lika användbar ungefär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Air kommer försvinna, vore intressant att veta försäljningsvolymerna. Skillnaden mot storlek mot Pro är marginell vilket inte prisskillnaden är.

 

En smidig bärbar dator är iPad istället, lika användbar ungefär...

 

 

Bra tanke där, men jag tror inte dom kommer ta bort den. Min tanke är att dom kommer nog göra en mindre, 13" och sänka priset drastiskt för att locka til sig fler kunder.

 

Sen som du säger så blir ju vanliga Macbook och Pro allt tunnare o tunnare. Macbook Air är ju väldigt snygg och smidig, men för den prestandan får man betala ganska mycket pengar när man kan få en MBP för ungefär samma pengar men mycket bättre prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tanke där, men jag tror inte dom kommer ta bort den. Min tanke är att dom kommer nog göra en mindre, 13" och sänka priset drastiskt för att locka til sig fler kunder.

 

Sen som du säger så blir ju vanliga Macbook och Pro allt tunnare o tunnare. Macbook Air är ju väldigt snygg och smidig, men för den prestandan får man betala ganska mycket pengar när man kan få en MBP för ungefär samma pengar men mycket bättre prestanda.

 

Fast det är ju knappast troligt att apple kommer sänka priset, snarare kommer dom lägga in mer prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kan alltid överraska =)

 

nja...som exempel kan ju ta priset på MacBook vanlig, som har legat runt 10.000 sän jag hörde talas om MacBook :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är något de väntar på, någon teknik som ska bli tillgänglig eller billigare som möjliggör en ännu mer slimmad enhet. Själv funderar jag på om det kanske kommer vara helt fritt från portar och liknande, endast uttag för att ladda datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på att bildskärmen fortfarande mäter 13,3", gärna med touch-funktion.

Betydligt bättre batteritid, kanske med lite solceller på locket...

Tunnare och lättare skulle heller inte skada.

...Önska kan man ju alltid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacBook Air är snygg, den får gärna bli ännu tunnare om det går, men priset är lite saftigt även om jag betalde lika mycket för min MacBook Pro för ett par år sen. Egentligen behöver jag inte så grym prestanda, och optisk enhet klara jag mig utan. Vad jag helst av allt vill ha är en smidig bärbar Mac med SSD, ingen optisk enhet, med matt skärm (som inte har superhög upplösning) och kanske bara en USB-port (för min iPhone). Jag tror inte på att plocka bort alla portar, även en utgång för extern skärm är många som vill ha. Förhoppningsvis håller min MacBook Pro, den sista med matt skärm, flera år till och då har det troligen hänt en del med Apples produktlinje. Det var längesen MacBook Air uppdaterades, någonting bör hända snart men jag tror nog inte att den försvinner, såvida planen inte är att styra över kunder till iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag gilar den nya air:en, men jag fattar inte varför de inte har den svarta sorgkanten runt skärmen som MBP, den hade varit betydligt snyggare då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att apple har valt att ha svart kant = glasskärm, grå kant = utan glasskärm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...