Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac MIni Server


thommart

Rekommendera Poster

Hej, har gått över till Mac sedan något år och fasar ut gamla pc prylar.

 

Har ett antal mac:ar ink iphone och ipad. hela huset är trådlöst med 1 TC och 2 AirPort Extreme. Har även i Apple TV.

 

Behöver nu komplettera med en server för att hantera allt content och alla olika accesser jag behöver, både för våra interna användare när vi är i huset men även för oss och andra när vi inte är i huset.

 

Har även den del användningsfall/processer/scenarios jag behöver få ett bra stöd för.

 

Jag behöver konsultera någon som har förmågan att ta reda på vad jag behöver, presentera en lösning och sedan hjälpa mig att realisera den. Jag betalar gärna för att slippa lägga hela min fritid på att försöka lista ut vad som blir bäst.

 

Hör av dig om du tror dig kunna hjälpa mig med detta utifrån mina behov som jag inte tror är helt ovanliga :-)

 

Mvh,

Thomas

thommart@gmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att ha 2 trådlösa nät. Ett för gäster och ett för familjen. Det kan du göra i din airport extreme. Om du bara ska ha lite filserver så går det precis lika bra med en vanlig mini. För att strömma media hemma så rekommenderar jag senaste versionen av plex. Kan strömma musik, bilder, video till iphone, ipad, ipod och andra macar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte det jag är ute efter. Jag är inte ute efter att någon skall försöka lösa mitt problem här i formumet utan efter att komma i kontakt med någon som kan hjälpa mig med helheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

renehfrederiksen

Hej Thomas

Du är välkommen att kontakta mig. Jag har ett IT-företag och jag utför uppdrag för både privatpersoner och företag. Du kan kontakta mig via mail: renehfrederiksen@gmail.com

Mvh.

René

Hej, har gått över till Mac sedan något år och fasar ut gamla pc prylar.

 

Har ett antal mac:ar ink iphone och ipad. hela huset är trådlöst med 1 TC och 2 AirPort Extreme. Har även i Apple TV.

 

Behöver nu komplettera med en server för att hantera allt content och alla olika accesser jag behöver, både för våra interna användare när vi är i huset men även för oss och andra när vi inte är i huset.

 

Har även den del användningsfall/processer/scenarios jag behöver få ett bra stöd för.

 

Jag behöver konsultera någon som har förmågan att ta reda på vad jag behöver, presentera en lösning och sedan hjälpa mig att realisera den. Jag betalar gärna för att slippa lägga hela min fritid på att försöka lista ut vad som blir bäst.

 

Hör av dig om du tror dig kunna hjälpa mig med detta utifrån mina behov som jag inte tror är helt ovanliga :-)

 

Mvh,

Thomas

thommart@gmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

www.grafit.it är också en mycket bra firma att ha att göra med. Kontakta dem om du bor i deras upptagningsområden (kolla hemsidan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...