Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Extreme problem


the_puppeteer

Rekommendera Poster

the_puppeteer

Jag har relativt nyligen skaffat en Airport extreme till min mac (enbart för usb ingången på extreme;en) Efter att ha konstaterat att ntfs inte fungerade fick jag lov att köpa en till hd för att föra över all information till.

Den nya formaterades i Mac OS Extended (journalförd) och all information flyttades över (den nya är en iomega hd på 1,5tb) den gamla formaterades i fat 32 och samma information flyttades tillbaka till den (förutom de filer som var större än 4gb, detta är en Samsung story 1,5tb).

Jag kör dessa två genom en hub (belkin) till Airporten men så fort Iomegan blir inkopplad så blinkar Mr: Extreme gult och datorn hittar inte den eller något. Drar man ut den går det på en sekund så lyser den grönt igen.

 

Visst jag skulle kunna formatera den till fat32 om det fungerar MEN jag har aldrig varit med om så dålig överföringshastiget till en hd över ett nätverk.

Skulle föra över 4filer på tot. 7gig. 38timmar skulle det ta till Samsung disken.

Jag trodde den skoja, så jag åkte iväg kom tillbaka efter ca. 8timmar. 29timmar kvar....

 

Min fråga är vad jag gjort för fel. varför funkar inte min Mac os extended disk i Airporten (även om man kör utan hubben)?

 

-------------------------

 

Plats : /Volumes/IomegaHD Kapacitet : 1,5 TB (1 500 299 265 024 byte)

Format : Mac OS Extended (journalförd) Tillgängligt : 347,41 GB (347 406 016 512 byte)

Ägare aktiverade : Nej Används : 1,15 TB (1 152 893 247 488 byte)

Antal mappar : 365 Antal filer : 6 001

 

 

 

 

Ingen raid körs, endast en partition på 1,5tb i mac os extended (journalförd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_puppeteer

Kan tillägga att jag har kört skivverktyg - skivkontroll och kontrollera samt reparera iomega disken också. Den hittade inget fel. Men den hittas fortafarande inte av Mr: Extreme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_puppeteer

Samsung disken som är formaterad i fat32 fungerar i extremen.

Men med fat32 får jag usel överförings hastighet så trodde ett riktigt mac format skulle fungera bättre och ge en snabbare överförings hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...