Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Venatici


Venatici

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag är en sån där människa som gått från PC till mac i ren frustration över hur löjligt skört och instabilt Windows är. Min senaste PC innehöll Vista, och det innebar ändlösa krig mellan mig och min dator gällande de ständiga uppdateringarna, och efterföljande tjatet från datorns sida om att starta om för att uppdateringarna skulle gälla. Minst vart fjärde timme skulle det tjatas. Och när man väl gav med sig tog det en helvetes lång tid. Uppstarten med antivirusprogrammet ska man ju inte ens snacka om, och mina ctrl+alt+delete-knappar var lite utslitna efter ett år....

Känns det igen? Misstänkte det.

 

Mina vänner som hade Mac pratade ofta om hur stabila och snabba de var, och att det inte var något tjafs om omstarter och prestandakrävande antivirusprogram - så... Ett år senare och jag kunde inte vara mer nöjd! (Inte en enda krasch heller - Hallelujah!)

 

Så, vem är jag då? Förutom en idag mindre arg person framför datorn?

 

Nettan, kallas jag.

Jag fyller 29 år i januari (numera går tiden sjukt fort, känns det som) och är Barnmorska och Sjuksköterska.

Jag bor i lilla Falköping, som har ett oförtjänt rykte om att vara en av Sveriges tråkigaste städer. Visst, det beror på vad man jämför med. Men jag trivs i småstadsmiljön och de tysta nätterna där man kan sova med olåst dörr.

Jag har två undulater (Sune och Kjelle), som i skrivande stund försöker fånga bokstäverna på skärmen... Ett lite störande moment - ja.

På fritiden slösurfar jag mycket och kollar mycket filmer (filmnörd som man är) och lirar gärna tv-spel (kan man bli för gammal för det?) Böcker läser jag många, dock periodvis. Och så tränar jag yoga och bodycombat. Spinning och löpband är inget för mig, känns idiotiskt att trampa/springa halvt ihjäl sig på ett ställe...

Något mer? Hmmmm... Ptja, skulle väl vara då att jag har ett osunt förhållande till svarta oliver, Red Bull, doftljus och O'boy, då.

 

På återseende!

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till vår värld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack ska ni ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej och välkommen :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul med mer damer på forumet... :w00t: vi är lite väl många killar här.... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...