Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är nu detta, Apple...


96jojaon

Rekommendera Poster

Tjenare forumet, länge sedan jag besökte, men nu har jag en bra anledning till att vara här.

Dom nya apple produkterna som nyss presenterades är hemska.

 

Nya nanon: En fyrkant med pytteskärm. Ser ut som en kinesisk kopia.

Nya ipod touch: Samma funktioner som en iPhone 4, fast tunnare.

Nya Apple TV: För liten. Kan inte lagra, strömmar. Liknar gamla superfjaskot Macintosh TV.

Nya iTunes: Förfulat. Hemsk ikon, ful ändring av knappar, och ännu ett socialt nätverk. Whooho.

 

Jag började nästan gråta när jag såg dessa produkter. Funderar på att lämna Mac världen om vi måste dras med sådant skräp.

 

Speciellt hemska iTunes. Kommer aldrig uppdatera igen.

 

//96jojaon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du 96jojaon, smaken är ju som baken... endel gillar inte designen och andra hyllar den. Lev med det! :borstatanderna: Vi har ju alla ett val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte världens snyggaste nej men det är väl ändå huvudsaken hur dom fungerar?

Jag fick kladd på min iPhone och inte tusan lämnar jag Apple för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får värkligen hålla med dig. Gillar bara apples macar. Tyvärr gillade deras ipodar för 2 år sedan. Nu vet jag fan inte vad jag ska lyssna på när det är vinter går ju inte att ha något med touch på vintern fryser fingrarna av sig utan vantar. Och jag tänker inte köpa special vantar för att kunna bläddra bland låtar på en överprisad fyrkant.

 

Obs Älskar ipod classic. Snälla apple döda inte classic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lämnat Macvärlden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod Touch har ju sedan den lanserades varit en iPhone utan phone. Så varför bli förvånad över att nya iPod Touch fortsätter i samma spår som de tidigare? Ipod touch är förresten världens bäst säljande bärbara spelkonsol, så helt fel ute är knappast Apple. Alla vill inte ha en iPhone, kanske för de redan har en annan telefon som de sitter fast i abonnemang med - och då kan de köpa en iPod Touch och få samma funktioner förutom phone-delen. Det är smart tänkt.

 

Nya iPod Nano tycker jag är en succé. Äntligen har Apple gjort en bra Nano. Tidigare var de ute och flöt och visste inte riktigt vad de skulle göra med iPod Mini som blev Nano och gick igenom många varianter där Apple inte hade en aning om vad de gjorde, men nu äntligen har de hittat hem. Helt rätt i storlek!

 

Jag tycker att Apple går från klarhet till klarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Raphael Mabo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag började nästan gråta när jag såg dessa produkter. Funderar på att lämna Mac världen om vi måste dras med sådant skräp.

 

Speciellt hemska iTunes. Kommer aldrig uppdatera igen.

 

//96jojaon

 

Det var nog det löjligaste jag någonsin hört? Har du alltså mac bara för att det är snyggt? Är det bara jag som använder Mac/iPhone pga operativsystem/användarvänlighet osv? Ikonen på iTunes är som du sa riktigt ful, men det går byta?

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog det löjligaste jag någonsin hört? Har du alltså mac bara för att det är snyggt? Är det bara jag som använder Mac/iPhone pga operativsystem/användarvänlighet osv? Ikonen på iTunes är som du sa riktigt ful, men det går byta?

 

Haade

 

Håller med dig! Utom om iTunes ikonen, tycker den är betydligt snyggare än den förra :) Men det är vad jag tycker å alla får tycka olika ^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag har lärt mig att inte klaga på apples design och nytänk, för av nån jävla anledning brukar polletten trilla ner förr eller senare och så förstår man hur dom tänkt. (där emot så gilar jag inte alltid alla funktioner osv..) Nya loggan är snyggare än den gamla ja, men ser lite leksak ut, men vem vet? I nästa OSX så kanske allt ser ut som den åsså flyter allt ihop i en underbar harmoni eller fiasko. Jag menar hur många gnällde inte på Leopard när de kom? hur fult de var osv, de flesta har ju vant sig och tycker nog att det är ganska fint;)

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å så kliver vi upp ur sandlådan och slutar med dumma kommentarer! Dolt flera inlägg som är direkt kränkande. Skärpning!

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror dom gjorde den så mycket mindre och mindre funktioner för att förut så konkurrerade nano och touch för mycket, och då valde dom flesta en touch för att den hade så många flera funktioner.

nu så konkurrerar dom inte lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra saker, så nej, jag använder inte mac för att det är snyggt. Användarvänligheten är fantastisk jämförd med mitt Windows-fjasko.

Itunes ser bara... utsålt ut. För mycket. För stora ändringar.

 

Jag lär aldrig lämna Mac-Världen. Men som sagt, man får väl knyta handen i fickan och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är Mac-Världen? Det är bara prylar. Men det finns inget som ställer till med en sån gråtfest som en apple-produkt som inte känns helt rätt. Eller nått som inte funkar eller om det är för dyrt. Det är väl bara att läsa på lite om produkterna innan man köper dom så kan man inte bli besviken. Men det är också nått som är sjukt löjligt bland många apple-fanatiker, man måste vara först! Man bara måste! Jag har sett flera som köpt iPhone efter de att man visste om vissa problem och ändå så klagar dom?

 

Antar att trådskaparen inte hade tänk köpa alla tre iPods? Då ser jag inte hur det påverkar resten av ditt användande?

 

Jag tror ganska många på denna sidan måste klättra ur sin lilla mac-värld och börja leva lite i den riktiga världen. Den världen som faktiskt skiter fullständigt i hur iTunes-ikonen ser ut eller om designen på apples produkter inte passar alla! Fan va bitter jag är, men jag har rätt att vara det!

 

För att göra en sak tydlig, jag har inget emot att diskutera design, funktion eller apples idioti, men denna tråd skapades bara som ett gnäll, inget rum för diskussion. Alltså kan jag också gnälla tillbaka lite. Sätter mig dock utanför sandlådan, orkar inte bli lerig:P

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

96jojaon, kan du visa mig den där kinesiska varianten av den nya Nanon?

 

Har inga problem med loggan eller placeringen av röd gul och grön, däremot kan jag tycka att iTunes ser lite tråkigt ut när allt bara är grått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen produkt som passar alla, mer än möjligen rotmos. Det är gott. Det tycker jag iofs att den nya produktlinjen också är - hade jag inte haft en iPhone hade jag nog övervägt den nya iPod Touch som verkar vara jäkligt fin.

 

Jag gillar inte rotmos. Som du sa ,inget passar alla. Jag jublar dock åt de nya iPodarna, tycker dock att det helt skrotar iPod Classic. De borde uppdaterat den med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att nya iTunes är betydligt snabbare än sina föregångare, för en gångs skull känns den riktigt smidig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JacobArvidsson

Jag tycker nog att alla iPodarna var förbättrade! Dock bara nanon som var riktigt omgjort, och den tyckte jag var riktigt snygg! Kommer dock sakna klickhjulet, iPod utan klickhjul vet jag inte om det är en iPod, tycker mer att det är en iPhoneNano nu, men utan att man kan ringa med den.

 

iTunes loggan tyckte jag var snygg, men det känns inte riktigt som iTunes. Ser ut som en spel ikon, men skönt att de bytt ut den gamla iallafall.

 

Nu vill jag se mer nyheter med Macarna. Känns som apple har glömt dem efter hela iPhone succén :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod Touch har ju sedan den lanserades varit en iPhone utan phone. Så varför bli förvånad över att nya iPod Touch fortsätter i samma spår som de tidigare? Ipod touch är förresten världens bäst säljande bärbara spelkonsol, så helt fel ute är knappast Apple. Alla vill inte ha en iPhone, kanske för de redan har en annan telefon som de sitter fast i abonnemang med - och då kan de köpa en iPod Touch och få samma funktioner förutom phone-delen. Det är smart tänkt.

:ThumbsUp:

.....

 

Jag tycker att Apple går från klarhet till klarhet.

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare forumet, länge sedan jag besökte, men nu har jag en bra anledning till att vara här.

Dom nya apple produkterna som nyss presenterades är hemska.

 

Nya nanon: En fyrkant med pytteskärm. Ser ut som en kinesisk kopia.

Nya ipod touch: Samma funktioner som en iPhone 4, fast tunnare.

Nya Apple TV: För liten. Kan inte lagra, strömmar. Liknar gamla superfjaskot Macintosh TV.

Nya iTunes: Förfulat. Hemsk ikon, ful ändring av knappar, och ännu ett socialt nätverk. Whooho.

 

Jag började nästan gråta när jag såg dessa produkter. Funderar på att lämna Mac världen om vi måste dras med sådant skräp.

 

Speciellt hemska iTunes. Kommer aldrig uppdatera igen.

 

//96jojaon

 

lämna du mac världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. iPod Nano.... Tycker apple inte borde döda 2009-års modell utan att göra en ny klass.. "iPod Touch nano" istället. Min favorit var iPod nano 2009, med klickhjulet.

 

2. Nya iPod Touch... Perfekt ju, varför klaga på den nu när den blitt bättre??.... eller Åh, köpte du en iPhone 4 och märkte att du förlora pengar på för det nu när den nya iPod Touch kom?..haha!..

 

3. Apple TV... antar att du inte kollade på eventet?, Ingen vill va vid DATORN när man är vid TVn, sen så ville inte användarna ha lagring. Men du kan ju fortfarande strömma från din egen dator. så jag fattar inte vad problemet är?? :s

 

4. Nya iTunes tycker jag personligen har mycket mer förbättrat gränsnitt nu. Fast ikonen kommer jag byta tillbaka till den blåa eller gröna. Den nya ikonen har ännu inte en "iTunes"-känsla dock.

 

...

Tiden går, prylar uppdateras.. oavsett om det är företag som Microsoft eller Apple. Smaken e som baken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man kan tycka vad man vill om de nya iPodarna.. Men gillar man dem alls så finns det bara en sak att göra. Köp inte! Jag köper aldrig saker jag inte vill ha! Inte ens om det är en Apple. :)

 

Sedan kan man ju tycka vad man vill om den nya iTunes ikonen.. Jag tycker den är snygg och mycket snyggare än den gamla, men tröttnar jag så byter jag. Svårt att byta ikon? Inte ett dugg och har man ingen aning så finns Google eller så ska det finnas en fastklistrat ämne kring detta har jag för mig! Jag tycker en ful ikon är en bagatell i jämförelse mot mycket annat... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Nya iPod Nano tycker jag är en succé. Äntligen har Apple gjort en bra Nano. Tidigare var de ute och flöt och visste inte riktigt vad de skulle göra med iPod Mini som blev Nano och gick igenom många varianter där Apple inte hade en aning om vad de gjorde, men nu äntligen har de hittat hem. Helt rätt i storlek!

 

Jag tycker att Apple går från klarhet till klarhet.

Nä, jag tycker att de borde slängt in wifi och fjärrkontrollfunktion (och mobile me), dessutom kunde de haft kvar förra generationens skärmstorlek samt filmfunktion. Och Bluetooth.

 

Apteven verkar väl OK men att behöva slå på datorn för att komma åt innehållet? Släpp en liten hemmaserver där man placerar alla mediebibliotek centralt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...