Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur byter man synkdator? trodde det skulle vara en baggis


rascar

Rekommendera Poster

Har nyss bytt dator från en stationär till en Sony Vaio laptop.

 

Nu vill jag se till att mina appar (och allt annats) sköts från nya datorns iTunes istället för den gamla. Försöker jag starta syncen varnar iTunes att alla appar kommer raderas och ersättas av de på nya datorn.

 

Musikbiblioteket har jag redan ersatt, det var dags att byta i iPhonen ändå. Men hur sjutton får jag över mina appar (och övrigt) på enklaste sätt?

 

Vill såklart att "allt" ska flyttas över, säkerhetskopiering osv, den gamla datorn kommer fasas ut.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kopierar iTunes-mappen från den gamla datorn och kopierar in i den nya datorn.

Då får du allt med.

Observera att du också bör använda samma iTunes konto och iTunes i den nya datorn behöver vara auktoriserad för den datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kopplat in din iPhone/iPod så finns det en knapp i någon av menyraderna, jag tror att det är Arkiv, som heter "överför inköp". Då för du över allt du köpt via din iPhone/iPod till den nya datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kopplat in din iPhone/iPod så finns det en knapp i någon av menyraderna, jag tror att det är Arkiv, som heter "överför inköp". Då för du över allt du köpt via din iPhone/iPod till den nya datorn.

 

 

Mjo men det kan man väl bara göra en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo men det kan man väl bara göra en gång?

 

Jag vill minnas att jag gjort det vid flera tillfällen! Jag är dock inte säker, kan ha varit till samma dator eller med en annan synkning etc. Men jag tror att man kan göra det flera gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill minnas att jag gjort det vid flera tillfällen! Jag är dock inte säker, kan ha varit till samma dator eller med en annan synkning etc. Men jag tror att man kan göra det flera gånger.

 

överföra inköp

vad jag ser så står det inget om max 1 ggr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack! Lite förvirrande (för mig) att det stod iPod där och inte iPhone, men men nu är det överfört - "applistan" är nu så lång som den ska vara.

 

Nytt problem: när jag nu ska Synkronisera programmen så föreslår den en helt annan ordning på ikonerna (hemskärmen, de andra skärmarna inkl. mina egna arrangemang med mappar).

 

 

Kan jag rädda ordningen också???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack! Lite förvirrande (för mig) att det stod iPod där och inte iPhone, men men nu är det överfört - "applistan" är nu så lång som den ska vara.

 

Nytt problem: när jag nu ska Synkronisera programmen så föreslår den en helt annan ordning på ikonerna (hemskärmen, de andra skärmarna inkl. mina egna arrangemang med mappar).

 

 

Kan jag rädda ordningen också???

 

Tja, har du testat att gå in på själva enheten(iPhone) och sen klickat på program(alltså inte "program" i raden till vänster utan när du har klickat på iPhonen)

Där ser du en animering av din hemskärm. Flytta runt programmen där och på Iphonen så de stämmer överens med varandra.Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag kan se att det går att göra. Problemet är väl att iTunes har mage att föreslå nåt annat än det jag har - svaret finns ju 20cm bort i andra sladdänden .... detvarintejag.gif

 

Sen har jag upptäckt att alla appar inte är förkryssade för synk, bla några nytillskott. Men jag kanske ska vara glad att dom är med. Kanske lyxproblem, för huvudfunktionen funkar ju att alla apps nu finns på nya datorn - fast med lite lagom smolk i bägaren bara. smile.gif

 

 

 

[ Man kan alltså inte få emailnotifiering när svar kommit in i detta forum!?! ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ Man kan alltså inte få emailnotifiering när svar kommit in i detta forum!?! ]

Tyvärr är den funktionen lite instabil. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej!

Kommer foton och anteckningar försvinna från min iPhone (2G) när jag synkroniserar den med ett annat iTunes?

Jag har inte mina foton eller anteckningar säkerhetskopierade någonstans, de är väldigt värdefulla för mig.

Jag vill gärna att ett par personer svarar. Jag vill inte behöva vara det minsta osäker.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd program som TouchCopy för att överföra material från iPhone till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...