Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka Macbook 13" utan originalkartong, hur?


marmaduke

Rekommendera Poster

Jag ska sälja min Macbook 13" och köparen vill att jag ska skicka den,

men dum som jag var gjorde jag mig av med kartongen för länge sen.

 

Jag har redan sett att folk ibland säljer tomma apple kartonger osv, men dom säljs oftast för över 1000kr och det är inte aktuellt.

 

Har någon förslag/idéer på hur jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packa den riktig riktigt noga gärna i 2 kartonger med stötupptagande material emmelan gärna frigolit eller bubbelplast Posten accepterar inte wellpapp om du skulle behöva reklamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ett alternativ. Men jag vill säkra fast den på något sätt. I originalkartongen ligger den ju så tight packad att den inte kan flyga runt. Det känns så stabilt på något sätt.

 

Det skulle kanske funka att köpa cellplastskivor(frigolit) och såga till och tejpa in datorn i.. Har även läst på något forum att posten kastar ibland paketet typ 1meter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl gjort upp affären på rätt sätt? så du inte blir blåst. Rätt vanligt numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas: köparen vill att jag ska skicka den med postförskott så då måste han väl betala för att få ut den så jag kan väl inte bli blåst på det sättet eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite osäker där, finns nån hake dr också om jag inte minns fel

 

Får se vad de andra tycker här

Hade valt Internetgirot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postförskott har jag för mig att de bara är för företag?

Rätta mig om jag har fel.

 

Använd dig utav Payson med payson garanti. Eller Internetgirot. Jag har använt mig alltid utav payson, och har aldrig blivit lurad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postförskott har jag för mig att de bara är för företag?

Rätta mig om jag har fel.

 

Använd dig utav Payson med payson garanti. Eller Internetgirot. Jag har använt mig alltid utav payson, och har aldrig blivit lurad

Har för mig att det går att använda Postförskott även som privatperson, men man måste nog ha ett plusgiro(postgiro)-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plusgiro har jag så det är inga problem med att skicka. Mitt stora problem är hur jag ska kunna packa in den säkert när jag inte har originalkartongen kvar så att köparen får en hel dator som den var när jag skickade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp lådan som posten säljer, så har du ändå frakten betald.

Sen åker du hem och lindar in datorn i mjuka material.

Viktigast är att den inte kan "studsa runt" där inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...