Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

.Mac mer än fördubblar utrymmet


CyberPet

Rekommendera Poster

Apple smyger med sina nyheter ibland. Upptäckte precis nyss att .Mac ökat utrymmet för Mac Mail och för iDisk från 100 MB till 250 MB, fördelat till en början på 125 MB vardera. Detta för samma pris som tidigare, dvs €99. Antar att det är nu de börjar med uppdateringarna för andra året, och vill därför bjussa på lite mer utrymme.

 

Nytt är också att filstorleken på största mailet ökat från 3 MB till 10 MB.

 

Det roliga är att man också kan fördela dessa 250 MB som passar en själv. Dvs, man kan ändra förhållandet mellan Mail och iDisk så att du får mer utrymme för någon av dem, beroende på dina behov. Säg att du har mycket på din iDisk kan du ställa om Mail till att vara det gamla formatet på 15 MB och resten till iDisk, eller tvärtom.

 

Man kan även öka utrymmet till 1 GB för €49,95 om året (utöver originalkostnaden förstås).

 

En "stor" nyhet från .Mac med andra ord! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det jag med. Jag har valt att inte förnya mitt konto, men kanske ska jag ompröva det nu. Det är en ganska bra tjänst, dock lite dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, priset är i högsta laget.

 

Jag ska kolla upp detta. Var osäker på om jag skulle förnya, men kan jag få lite extra för samma pengar, så kommer jag att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig haft några problem själv.

Kanske har det strulat med mailservern en gång, men jag är inte säker.

Annars helt klockrent!

 

Jag har ju gjort misstaget att sätta upp det som .Mac-konto från början, så allt lagras på servern.

Inget enormt problem eftersom jag bara får ett par mail i veckan, men det är ändå störande.

På senare tid har jag börjat snudda vid utrymmesgränsen. Samma sak för nåt år sen, men då köpte jag till 10 MB så jag har klarat mig ett tag till.

Om jag gör om det till POP riskerar jag att förlora alla mail rakt av.

Jag vet nämligen inte hur det funkar när jag byter.

Jag vill kunna ha kvar mina skickade mail och inkomna, så att de tankas ner i datorn första gången, och sen bara finns i min dator.

Jag är rädd att den kommer att radera först, och sen fortsätta med att fungera som POP.

Så tills jag har kommit på ett sätt att lösa problemet, så kommer jag att vara fast i .Mac-kontohelvetet...

 

Men, kan man då offra iDisk-utrymme till mailservern, så är jag helnöjd. Då kan jag fortsätta i ett par år utan problem...

20-30 MB är allt som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är helt klart om det redan har ändrats, eller om det är först efter nåt datum det ska bli så...

Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple smyger med sina nyheter ibland. Upptäckte precis nyss att .Mac ökat utrymmet för Mac Mail och för iDisk från 100 MB till 250 MB, fördelat till en början på 125 MB vardera. Detta för samma pris som tidigare, dvs €99. Antar att det är nu de börjar med uppdateringarna för andra året, och vill därför bjussa på lite mer utrymme.

 

Nytt är också att filstorleken på största mailet ökat från 3 MB till 10 MB.

 

Det roliga är att man också kan fördela dessa 250 MB som passar en själv. Dvs, man kan ändra förhållandet mellan Mail och iDisk så att du får mer utrymme för någon av dem, beroende på dina behov. Säg att du har mycket på din iDisk kan du ställa om Mail till att vara det gamla formatet på 15 MB och resten till iDisk, eller tvärtom.

 

Man kan även öka utrymmet till 1 GB för €49,95 om året (utöver originalkostnaden förstås).

 

En "stor" nyhet från .Mac med andra ord! :)

Då skulle man väl kunna köra halva utrymmet för halva priset åkkzååå.... 99€ är för mycket pengar.... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är redan igång... jag har nu 107 MB på min iDisk (valde att lägga 100 MB på mailen och 150 på iDisk, sen får vi se om jag behöver ändra till andra siffror). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade hellre sett att det var 99 dollar.

Det är det väl i USA?

Första året jag hade .mac betalade jag 99$, när sedan $ rasade ned och jag skulle förnya så fick jag pröjsa i euro istället. Surt sa räven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För sent, redan hakat på Mac.se

... bjussa på lite mer utrymme.

Kan ju vara "förnyar kurvan" som pekar lite för mycket neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har hört att det finns en svensk motsvarighet som ger 1GB till varje medlem. Verkar vara en trend det där.

 

Personligen tycker jag att en automatisk nätbackup på några hundra meg är värd mycket - om servrarna är snabba nog.

 

Nästa stora grej blir nog bloggar gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Jag har hört att det finns en svensk motsvarighet som ger 1GB till varje medlem. Verkar vara en trend det där.

snyggt.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Är du inne här och kör något sorts marknadsföringsrejs / kritiktåg mot våra grejer i dag, Martin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag bara testar lite. Jag är här ungefär varannan månad så jag slår på stort :D

 

Länge sedan man såg dig på ICQ! :tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag bara testar lite. Jag är här ungefär varannan månad så jag slår på stort  :D

Månne han inte hittar hit........... eller strular det så mycket på hemmaplan.......... :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple smyger med sina nyheter ibland. Upptäckte precis nyss att .Mac ökat utrymmet för Mac Mail och för iDisk från 100 MB till 250 MB, fördelat till en början på 125 MB vardera. Detta för samma pris som tidigare, dvs €99. Antar att det är nu de börjar med uppdateringarna för andra året, och vill därför bjussa på lite mer utrymme.

 

Nytt är också att filstorleken på största mailet ökat från 3 MB till 10 MB.

 

Det roliga är att man också kan fördela dessa 250 MB som passar en själv. Dvs, man kan ändra förhållandet mellan Mail och iDisk så att du får mer utrymme för någon av dem, beroende på dina behov. Säg att du har mycket på din iDisk kan du ställa om Mail till att vara det gamla formatet på 15 MB och resten till iDisk, eller tvärtom.

 

Man kan även öka utrymmet till 1 GB för €49,95 om året (utöver originalkostnaden förstås).

 

En "stor" nyhet från .Mac med andra ord! :)

Jag kommer ihåg den tiden då det var gratis....jag glömmer ej i första taget...jag väntar tills det blir gratis igen...he he ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...