Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med inloggning på wifi


LEXrasta

Rekommendera Poster

jag har ett problem med min ipad. Ipad 32 gig WiFi.....

 

När jag var på ett hotel i Vaxjo för ett par veckor sedan så kunde jag inte logga in med min ipad via hotelets inloggnings sida.

nu ar jag i Bangkok och tankte surfa lite med ipaden,men ikke....!

 

jag kommer så langt till att jag valjer vilket wifinat jag ska anvanda och sedan klickar jag på safari,då poppar det upp en ruta som tacker hela Skarmen ,jag ska nu logga in med anvandarnamn och losen,så langt funkar det men när jag ska trycka pa knappen logga in så laser sig

Hela ipaden och dar ar det stopp...Det kanns lite skammit att sitta med en cool ipad och inte kunna gora en så enkel sak som att surfa..

 

min tjejs MacBookPro ar det inga problem med att logga in och surfa med alls. ( forutom att den slutade att funka idag på morgonen så nu har vi fatt lammna in den på lagning

Har i Bangkok.)

 

Just nu ar jag lite trött på MAC...

 

 

Nagon har som har samma problem med sin ipad..?

 

 

mvh Daniel......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma fenomen ibland med min iPhone 3G. Det verkar vara om nätet har en webbside-inloggning(finns säkert ett finare ord). Alltså om du med en vanlig dator ska surfa så är själva nätet upplåst men du kommer till en inloggningssida när du försöker surfa. Iphonen fattar att det är en sån inloggning och för dig vidare till en inbyggd sida i iPhonen(eller anpassaar gränssnittet). Det ser i alla fall inte lika ut som i datorn utan mer iPhonish. Hursomhelst, om man har för bråttom och inte väntar in inloggningen så funkar det inte.

 

Antar att samma sak kan hända i iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Bor just nu på Scandic och kan inte logga in på deras wifi. Min iphone går utmärkt att ansluta. Inloggningssidan kommer upp precis som på iphonen, anger inloggningsuppgifterna men sedan händer ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig testat. Men jag vet att web-inloggnings-internet generellt sett inte fungerar så smidigt på mac's enheter.

Hemsidors uppbyggnad omkullkastas ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javla skit altsa...Hur svart kan det vara.?

Har sitter man med en hypermorden pryl och så kan man inte logga in på natet med den...

Ibland blir jag morkradd...

 

 

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javla skit altsa...Hur svart kan det vara.?

Har sitter man med en hypermorden pryl och så kan man inte logga in på natet med den...

Ibland blir jag morkradd...

 

 

 

/Danne

 

Vilken programvara har du på iPaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...