Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fick min nyinköpta beg Macbook Air lagad på utökad garanti


DarKMaN

Rekommendera Poster

Jaha köpte mig en beg MBA för nån vecka sen, glad som jag var att äga en MBA med SSD disk på 128gig. och nu i Måndag så pajade den och det var gångjärnet som gick åt fanders samt plasten bak.

Och jag hade naturligtvis inte nån papper på den det enda jag vet att den var köpt i USA, ringde omedelbart till AppleCare och fick prata med en trevlig kille, drog min historia och innerst inne så trodde jag verkligen inte att detta skulle fixas utanför garantitiden, den är köpt i början av 2009.

 

Men killen sa efter en stund efter han gick och pratade med nån supervisor, och meddelande mig att detta skall gå på Goodwill, han frågade naturligtvis om datorn hade yttre skador förutom det jag ringde för. Och efter några frågor till så fick jag ett ärendenr och cycklade ner till vår lokala Macaffär och lämnade in den.

 

2dar senare så var den klar för avhämtning, helt ny display hade jag fått då det inte går att byta dessa gångjärn på ett snyggt sätt, trevligt värre tänkte jag, då min tidigare skärm hade lite repor på locket samt avtryck efter tangentbordet i själva LCD:n : )

 

Så efterhand så kanske man hade tur, man har ju hört än idag att vissa blir nekade att få det utbytt/lagad fast Apple har formellt gått ut att detta är ett vanligt fenomen på MBA.

 

Men som extra åtgärd har jag beställ en uppsättning av plastlist och gångjärn från Ebay ifall den dagen kommer igen, med tanke på att datorn är bara strax över ett år så kan det kännas skönt att lite reservdelar hemma ifall man blir nekad nästa gång!

 

ville bara dela med mig av min kontakt med Apple, såg inte nån tråd om detta problem här, konstigt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du någon Appcare?

Vilket nummer ringde du?

Behöver ha en grej fixat på garanti som de butiker jag varit i kontakt med inte vill hjälpa mig med.

Då jag saknat papper på datan det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du någon Appcare?

Vilket nummer ringde du?

Behöver ha en grej fixat på garanti som de butiker jag varit i kontakt med inte vill hjälpa mig med.

Då jag saknat papper på datan det gäller.

 

Nej jag har ingen apple care och du kan ringa till apple support på 077-1999519

vad har du för problem med din mac ??

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du någon Appcare?

Vilket nummer ringde du?

Behöver ha en grej fixat på garanti som de butiker jag varit i kontakt med inte vill hjälpa mig med.

Då jag saknat papper på datan det gäller.

 

Det är ent skitsnack. Vilken butik gäller det? Du behöver inga kvitto, allt styrs via datorns serienummer som du ser under systeminformation.

 

Du ringer apple 0771 199 519

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

kvitto börjar mer och mer försvinna, det mesta finns i deras system. Gället bara för försäljaren/servicepersonalen att veta hur man ska göra.

Lättast är att säga att man behöver kvitto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag fick också ny skärm när gångjärnen gick sönder. 2,5 år gammal. Inget kvitto- tillverkningsnummer räcker. LAN data i MAlmö- official reparatör. Utmärkta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma sak hände med min MBA. Fick den lagad på 3 dagar gratis hos LAN master i sthlm. Trevligt! Dock har ett problem sen jag fick tillbax den. Volymknappen längst uppe i högra hörnet är nere i botten (utgråad) och det går inte att justera detta manuellt. Nån som kan hjälpa mig med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om digital utgång är aktiverad? Vad säger ljud i systeminställningar? Lyser det rött i uttagen i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud i systeminställningar säger "Ljud av", dvs volym ut är på max, men boxen intill som det står ljud av är icheckad och allt detta är utgråat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Kan inte kvittohaneringen ha med stöldgods att göra. För att försäkra att datorn inte är stulen? Har för mig att det ärApple som är på resellers med att det måste finnas kvitto på maskinerna som lämnas in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...