Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synkningen mellan Mac och iPhone raderar adressboken


ingvarlnilsson

Rekommendera Poster

ingvarlnilsson

Hej!

Jag har precis bytt upp mig till en modernare Mac, och när nu helt plötsligt en del fiffiga saker börjat fungera via mobileMe tänkte jag våga ett försök igen med Adressboken. För något år sedan försökte jag och det resulterade i att alla kontakter i adressboken dublerades....

 

Med nya Macken så kryssade jag i även Adressboken i MobileMe. Döm om min förvåning när jag ser att adressboken är i stort sett rensad, bara 7 kontakter kvar. Även adressboken i den gamla Macken rensade sig på samma sätt (sync i mobileme verkar snabb!).

 

Nu har jag en evig massa backuper i TimeMachine och tänkte försöka läsa tillbaka all info där jag t.ex. har portkoder och annat som är svårt att återskapa för c:a 80 personer. Men inte sjutton kan jag komma åt dessa backupper från den gamla datorn. De är gråade och visar ingen datum eller tid, men det kan ju ha med behörighet att göra.

 

Jag har försökt lura ut var data till kontakterna ligger, men jag har intye klurat ut var dessa finns, kan det vara så att de finns i själva applikationen?

 

Jag har nu alltså 2 Macar och en iPhone samt en MobileMe där adressboken är rensad. Kan jag få tips hur jag som t.ex. root kommer åt mina äldre backuper i TimeMachine.

 

 

Jag är tacksam för alla tips hur jag skall få tillbaka inforfmationen.

 

 

 

Bästa hälsningar // Ingvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...