Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Systeminställningar fungerar inte


Charon

Rekommendera Poster

Hej!

Nu kommer nästa med liknande problem. Har varit borta drygt en månad på semester och

när jag kommer hem så fattas både Iphoto och Systeminställningar på min stationära dator.

 

Iphoto kunde jag fixa via skivan som följde med som heter Applications install, men även om

jag kopierar systeminställningar från min macbook så fungerar det inte. Kan det vara olika versioner, eller?

Jag drar systeminställningar till programmappen, men när jag klickar på den så får jag meddelande:

Programmet kan inte öppnas eftersom det avslutades felaktigt.

Jag är mycket ny på mac, bytte från pc i höstas och har jobbigt med jämna mellanrum eftersom jag gör fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu kommer nästa med liknande problem. Har varit borta drygt en månad på semester och

när jag kommer hem så fattas både Iphoto och Systeminställningar på min stationära dator.

 

Iphoto kunde jag fixa via skivan som följde med som heter Applications install, men även om

jag kopierar systeminställningar från min macbook så fungerar det inte. Kan det vara olika versioner, eller?

Jag drar systeminställningar till programmappen, men när jag klickar på den så får jag meddelande:

Programmet kan inte öppnas eftersom det avslutades felaktigt.

Jag är mycket ny på mac, bytte från pc i höstas och har jobbigt med jämna mellanrum eftersom jag gör fel.

Du får komma med litet uppgifter. Vilka operativsystem har du på respektive Mac? Vad är det för Macar du har? Har du lagt till inställningspaneler från andra program än Apples egna? Har någon annan än du använt din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har en Imac som jag köpte i höstas, och en Mac book som jag köpte i januari.

Upptäckte själv att det inte var samma version av operativsystemet, så jag installerade om

Mac os x och då kom systeminställningar tillbaks.

 

Nu har jag ett annat problem:

 

Office fungerar inte heller och när jag då installerad om det på nytt, så fungerar det fortfarande inte.

I word får jag upp ett meddelande att det har stängts pga att det stött på något problem och i de

andra programmen står det att det slut på minne.

Nu försöker jag att leta på nätet hur jag kan avinstallera office, men hittar inget.

Ja, jag hade sonen hemma när jag var på semester och han är inte hemma med Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte har minne som en banan (vilket jag har) ska det ligga avinstallerare i nån mapp i Verktygsprogram. I alla fall för Adobe-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag hittade den nu, så jag får väl hoppas på att det går att ta bort Office och sedan installera om det igen och att det skall funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. Mxyzptlk

De e inte så att systeminställningarna helt enkelt ligger i papperskorgen, det har hänt mig att jag funnit saker där. (man råkar trycka kringla-delete och - vips! - ligger nåt i pk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...