Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ni med iPhone 4 i Sverige. Har ni problem med antennen?


FredrikJ

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Ser att det är flera svenskar som redan sitter och pillar på sina iPhone 4s :)

 

Undrar bara om det är några svenskar som har problem med antennen. Dvs att telefonen tappar signalen och kopplar ner samtal/data om man håller den i "the death grip/nere i vänstra hörnet"?

 

Är sugen på att inhandla en på releasen, men skulle vara trist att behöva använda ett case för att inte koppla ner samtal :D

 

Ha det gött!

 

/Mvh,

/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Alla iPhone 4 berörs av problemet.

 

Hur vet du det? Jag känner flera stycken som har IP4 och kan inte framkalla antenn problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du det? Jag känner flera stycken som har IP4 och kan inte framkalla antenn problemet.

 

Felet ligger i telefonens design så det berör som sagt var alla telefoner eftersom designen inte har eller kommer att ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kvittar hur jag håller i telefonen så har jag inte tappat nåt samtal än. håller jag den runt med bägge händerna så tappar den några prickar men aldrig helt. provade på min gamla 3G och det blev samma sak på den. men jag håller inte i telefonen på det sättet när jag pratar i den så jag har inga problem alls. tycker det är en skitbra telefon. finns inget bättre på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tre kompisar i USA som har 4an, och dom lyckas inte återskapa felet.

 

Vilken operatör har ni som testat iPhone 4an i Sverige? (starholk).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet ligger i telefonens design så det berör som sagt var alla telefoner eftersom designen inte har eller kommer att ändras.

 

Ja, att det är samma antenn design på alla IP4 är ju självklart men det behöver ju inte betyda att alla telefoner berörs av problemet. Jag skulle hellre säga att det är andra faktorer som spelar in ifall man kommer att uppleva problemet som t.ex. 3G-nätet den används i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att det är samma antenn design på alla IP4 är ju självklart men det behöver ju inte betyda att alla telefoner berörs av problemet.

 

Det är just designen som är problemet och eftersom den inte ändras berörs alla iPhone 4 av problemet. Bara löjligt att påstå annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tre kompisar i USA som har 4an, och dom lyckas inte återskapa felet.

 

Vilken operatör har ni som testat iPhone 4an i Sverige? (starholk).

 

jag har telia. tycker det är lite kul att dom som inte har nån IP4 som gnäller mest. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just designen som är problemet och eftersom den inte ändras berörs alla iPhone 4 av problemet. Bara löjligt att påstå annat.

 

Löjligt? Knappast.

 

Designen är grundproblemet som gör att vissa upplever antenn problemet men att alla IP4 berörs av detta stämmer inte så ditt påstående är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple borde göra som ex. HTC har gjort på en del mobiler. Att sätta antennen vid mikrofonen istället. Apple satte antenn-punkten där man håller handen. Fast så länge man har en bra operatör med bra teckning lär de inte vara några större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tappa staplar, men inte täckning om jag tar i, jag har iofs lite spotty täckning här hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Designen är grundproblemet som gör att vissa upplever antenn problemet men att alla IP4 berörs av detta stämmer inte så ditt påstående är fel.

 

Alla iPhone 4 har problemet fram till att man ändrar designen, punkt slut.

 

tycker det är lite kul att dom som inte har nån IP4 som gnäller mest. :)

 

Jag har telefonen, om det nu skulle vara mig du syftade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla iPhone 4 har problemet fram till att man ändrar designen, punkt slut.

 

Nej, alla har inte problemet men däremot har alla samma antenn design. Punkt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, alla har inte problemet men däremot har alla samma antenn design. Punkt slut.

 

Men herregud, människa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, människa...

 

Det är ju flera i tråden som vittnar om att de inte har några problem, så alla har faktiskt inte problemet.

 

Jag läste att det var 0,55% som har problem. Det är långt ifrån alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla Iphone 4 HAR felet/problemet eller vad ni nu vill kalla det.Däremot är det inte alla som enkelt lyckas få det att visa sig genom att täcka den lilla skarven mellan antennerna med fingret. Detta beror sannolikt på olika ledningsförmåga i huden hos olika användare. Felet är dock där, och alla borde kunna återskapa det genom att till exempel trycka ett metallgem så att det kopplar ihop de båda antennerna över skarven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju flera i tråden som vittnar om att de inte har några problem, så alla har faktiskt inte problemet.

 

Jag läste att det var 0,55% som har problem. Det är långt ifrån alla.

 

 

Det är skillnad på "alla användare upplever problemet" och "alla telefoner är drabbade av problemet".Det första påståendet är lika felaktigt som det andra är korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att det var 0,55% som har problem.

 

 

0,55% eller 16500 personer som har ringt till AppleCare i USA och klagat på antennen!

 

En fråga som står obesvarad är hur många det är som skiter i antennen i USA för att det är just en Apple produkt.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla iPhone 4 har problemet fram till att man ändrar designen, punkt slut.

 

 

ALLA iPhone 4 har denna "problem" designen men ALLA som har en iPhone 4 har INTE problem med antennen.

 

Fakta!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning. De flesta i tråden har rätt, på ett eller annat sätt:

 

Konstruktionen gör att alla iPhones kan få sämre täckning om man håller den på ett speciellt sätt.

 

Möjligt att detta kan vara olika från person till person som någon skrev ovan.

 

Om mobilnätet är bra (läs: bättre än AT&T i USA) så kommer du troligen inte få några brutna samtal, det som händer är att du tappar en eller två staplar i mottagning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cannon the troll.

 

Jag har iPhone 4, jag kan med ett enkelt grepp försämra mottagningen. Det kan jag även på min brors iPhone 3GS, och på min väns iPhone 3G, även på min fars SE P1i, även på min flickväns SE W995 och till slut också min mors W705.

 

Upplever vi detta som ett problem? Nix.

 

Är det då ett program för alla iPhone 4? Nej inte för mig/min.

 

Men nästan rätt ditt lilla troll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iPhone 4, jag kan med ett enkelt grepp försämra mottagningen.

 

Upplever vi detta som ett problem? Nix.

 

Du behöver inte uppleva problemet som ett problem men fakta kvarstår, att samtliga iPhone 4 har problem med antennen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte uppleva problemet som ett problem men fakta kvarstår, att samtliga iPhone 4 har problem med antennen.

 

Vad svamlar du om egentligen....chockadskeptisk.gif

Om det inte är nått problem så är det inget problem.

 

 

Skulle vara kul om någon kunde lägga upp en film på Youtube där ni håller i telefonen på "fel" sätt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...