Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ni med iPhone 4 i Sverige. Har ni problem med antennen?


FredrikJ

Rekommendera Poster

Du behöver inte uppleva problemet som ett problem men fakta kvarstår, att samtliga iPhone 4 har problem med antennen.

Det är inget unikt för iPhone 4, det har alla "smartphones". Och du behöver ju inte hålla precis så att mottagningen minskar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Det är inget unikt för iPhone 4, det har alla "smartphones". Och du behöver ju inte hålla precis så att mottagningen minskar...

 

Inte bara smatrphones. Alla telefoner med inbyggd antenn får sämre täckning när du håller i den. DEt är ett medvetet designval alla tillverkare gjort för att slippa ha en ful extern antenn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, människa...

 

Jaha du hade inte satt punkt ännu alltså....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad svamlar du om egentligen....chockadskeptisk.gif

Om det inte är nått problem så är det inget problem.

 

Nä, felaktiga bromsar är inget problem heller... fram till du väljer att bromsa.

 

Det är inget unikt för iPhone 4, det har alla "smartphones". Och du behöver ju inte hålla precis så att mottagningen minskar...

 

Har alla smartphones verkligen det eller baserar du denna "fakta" på något som Steve påstår? Sedan kan man ju fråga sig varför du och andra väljer att skriver att andra smartphones har problem när tråden handlar om iPhone 4?

 

Jag gillar min iPhone 4 helt klart men eftersom jag är vänsterhänt och tummuskeln ibland kommer i kontakt med telefonens skarv så påverkas samtalet. Ska jag behöva sätta på en ful bumper som förstör telefonens utseende eller hålla den på ett för mig obekvämt sätt för att den ska fungera till 100%?

 

Man kan påstå och tycka bäst man vill men fakta kvarstår att samtliga iPhone 4 har antennproblem. Det ligger nämligen i telefonens design. Punkt slut. Diskussion överflödig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan påstå och tycka bäst man vill men fakta kvarstår att samtliga iPhone 4 har antennproblem. Det ligger nämligen i telefonens design.

Du är alltför begränsande i dina uttalanden.

Det här är mindre begränsande:

 

"Man kan påstå och tycka bäst man vill men fakta kvarstår att samtliga mobiltelefoner med inbyggd antenn har antennproblem. Det ligger nämligen i telefonens design."

 

Punkt slut. Diskussion överflödig.

Just det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Man kan påstå och tycka bäst man vill men fakta kvarstår att samtliga mobiltelefoner med inbyggd antenn har antennproblem. Det ligger nämligen i telefonens design."

 

Tråden handlar om iPhone 4 och inte om andra telefoner... men eftersom du insisterar på att jämföra med andra telefoner så kan jag informera herrn om att alla telefoner med inbyggd antenn inte alls har antennproblem. Vill du ha bevis på detta så köp en LG GT Viewty eller en Nokia 5230 eller en Nokia 2730 Classic eller varför inte en SE Xperia X10 eller SE W205 eller varför inte en... ser du mönstret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden handlar om iPhone 4 och inte om andra telefoner... men eftersom du insisterar på att jämföra med andra telefoner så kan jag informera herrn om att alla telefoner med inbyggd antenn inte alls har antennproblem. Vill du ha bevis på detta så köp en LG GT Viewty eller en Nokia 5230 eller en Nokia 2730 Classic eller varför inte en SE Xperia X10 eller SE W205 eller varför inte en... ser du mönstret?

Som exempel tog jag och Googlade Nokia 5230:

 

http://discussions.mea.nokia.com/t5/Nseries-and-S60-Smartphones/Nokia-5230-with-iphone-problem/m-p/731319

"I am able to actually reproduce the iPhone like reception problem by covering the bottom of the phone with my hand. Hold tight and wait for 30sec before the reception indicator drops a few bars!!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man kan säga är väl att alla upplever inte problemet som ett problem. Det verkar mer handla om att folk är oense om vad "problem" är. Jag personligen tycker inte att ett fel jag inte lider av eller kan återskapa är ett problem. Jag är å andra sidan inte en inskränkt idiot som bestämt mig för att hata något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en iPhone 4 med tele2, jag har inte märkt av problemet och så som jag håller telefonen så täcker jag skarvarna på båda sidorna. Däremot är tatchen (stavning?) så känslig att jag råkat lägga på när jag haft telefonen mellan hakan och kinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael Mabo

Påstår man att iPhone 4 har ett "designrelaterat" antennproblem så har konkurrenterna också ett "designrelaterat" antennproblem - eftersom alla "smartphones" kan få försämrad mottagning genom att hålla telefonen på ett visst sätt. Att detta har blivit en diskussion i USA beror på att de har AT&T med ett sämre nät än vad vi har i Sverige. I Sverige upplever vi inte detta på samma sätt.

 

Att påstå att iPhone 4 skulle vara unik i betydelsen ha ett problem som andra inte har, det stämmer inte.

"Cannon" talar med kluven tunga. Om iPhone 4 verkligen hade ett designproblem skulle alla telefoner beröras och det lika mycket, oavsett mobilnät. Nu är det inte så.

 

Jag noterar att "Cannon" säger att "mottagningen påverkas". Han säger inte att samtalet kopplas ner. Hur var det nu med "faktan" att samtalen bryts när man håller iPhone 4 på ett visst sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som exempel tog jag och Googlade Nokia 5230:

 

http://discussions.mea.nokia.com/t5/Nseries-and-S60-Smartphones/Nokia-5230-with-iphone-problem/m-p/731319

"I am able to actually reproduce the iPhone like reception problem by covering the bottom of the phone with my hand. Hold tight and wait for 30sec before the reception indicator drops a few bars!!"

 

Google du efter din "fakta", själv så får jag min fakta från arbetet då jag arbetar i en bransch där jag dagligen kommer i kontakt med mobiltelefoner och abonnemang så min fakta, att inte alla mobiltelefoner med inbyggd antenn har problem, är korrekt då min kunskap kommer ifrån mina många år i branschen och inte från anonyma foruminlägg på Internet.

 

Jag noterar att "Cannon" säger att "mottagningen påverkas". Han säger inte att samtalet kopplas ner. Hur var det nu med "faktan" att samtalen bryts när man håller iPhone 4 på ett visst sätt?

 

Man kan fråga rakt ut eller så kan man som du valt att göra, tolka det på ett sätt, allt för att kunna trolla lite. Varsågod, det bjuder jag på om du känner dig manligare av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta problemet känns otroligt hypat, tycker nästan synd om aple,jag har jag en HTC Desire och jag kan få fram exakt samma problem om jag håller den i death grip, har dock aldrig någonsin märkt av det i vanligt brukvill du ha en IP4? Köpr den!är du inte nöjd med den sen så har du ju 30 dagars full refund no questions asked så det är väl alltid värt att testa!SLUTA GNÄLLA! radbrytning funkar inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
<br>Det är just designen som är problemet och eftersom den inte ändras berörs alla iPhone 4 av problemet. Bara löjligt att påstå annat.<br>
<br><br>Testade just att hålla min iPhone 3G som man inte bör och ganska snart sjunker mottagningen från maximala fem staplar (Telia 3G) till endast en stapel.

 

<div>Detta är ett ickeproblem och jag tror inte mottagningen påverkas utan det är annat som stör visningen av styrkan. Det blir löjligt att påstå att detta är iP4-problem.</div>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Varför visas en massa html-taggar i mitt inlägg, helt plötsligt?

Har jag aldrig sett förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cannon, jag förstår inte vad du vill få ut riktigt.. frågan som ställs är om någon upplever att de har ett problem med mottagningen på sin iPhone. Ingen har hittills hävdat att de har ett problem, 0 personer alltså.. Verkar inte ens vara någon som lyckas återskapa det ens om de försöker. Att problemet finns där må väl hända eftersom det nu skulle vara designrelaterat, men om nu INGEN upplever att de drabbats så är ju frågan varför du insisterar på att det skulle vara så ett så pass allvarligt fel.. Att de officiella siffrorna dessutom visar att iPhone 4 har lägst andel klagande kunder i hela branschen borde väl vara en rätt tydlig indikation på att problemet är uppblåst långt bortom rimliga proportioner.

 

 

så jag frågar dig helt enkelt.. vad är det du försöker bevisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google du efter din "fakta", själv så får jag min fakta från arbetet då jag arbetar i en bransch där jag dagligen kommer i kontakt med mobiltelefoner och abonnemang så min fakta, att inte alla mobiltelefoner med inbyggd antenn har problem, är korrekt då min kunskap kommer ifrån mina många år i branschen och inte från anonyma foruminlägg på Internet.

 

 

A men fan alltså.. då är det bäst vi litar på dig..

 

Allihopa nu, lämna genast tillbaka er iPhone 4.. det ÄR problem med antennen, det ÄR problem med antennen, det ÄR problem med antennen. han med många år i branschen säger det så sluta intala er att den fungerar bra och att ni inte alls upplever några problem.. för det ÄR problem med antennen, så är det bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

så jag frågar dig helt enkelt.. vad är det du försöker bevisa?

 

 

Skit i honom.. han äger ingen iPhone. Han jobbar säkert för någon annan mobiltelefontillverkare och har som jobb att tracka ner på iphone på olika forum och får bra betalt för det. Välkommen till den nya världen där bloggar och forum är den hetaste reklamen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i honom.. han äger ingen iPhone. Han jobbar säkert för någon annan mobiltelefontillverkare och har som jobb att tracka ner på iphone på olika forum och får bra betalt för det. Välkommen till den nya världen där bloggar och forum är den hetaste reklamen..

 

 

hehe ja nog är han ett troll alltid.. men utan sånna skulle det inte vara lika underhållande att läsa här på forumet.. let's feed it! :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min kunskap kommer ... inte från anonyma foruminlägg på Internet.

För mig är det DU som kommer med anonyma foruminlägg på internet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar min iPhone 4 helt klart men eftersom jag är vänsterhänt och tummuskeln ibland kommer i kontakt med telefonens skarv så påverkas samtalet.

Men hur håller du i din telefon, tummuskeln? tror det bara va i mitten av nittiotalet jag kunde hålla en telefon så djupt i i handen.

Nä nu hållen man den ju med fingerspetsarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med antennen vid dålig täckning. Den går då över från 3G till gprs, vilket är störigt om jag surfar. Men utomhus i Stockholm har det aldrig varit något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med antennen vid dålig täckning. Den går då över från 3G till gprs, vilket är störigt om jag surfar. Men utomhus i Stockholm har det aldrig varit något problem.

 

 

Det problemet har jag med min 3GS också.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA's mobiltäckning är inte jämförbart med Sveriges. Alltså att Sveriges täckning är mycket bättre. Jag personligen tror att detta är varför en del tycker att antennen inte funkar som den ska (i USA). Nu är det väll så att antennen är placerad på en dumt ställe fast, som apple också visat/förklarat så har alla telefoner en sådan punkt och påverkas utav detta.

 

Hur som helst så är poängen att i Sverige så kommer vi nog se mycket mindre utav *antennproblemet*. Själv tycker jag det hela har blivit lite överdrivet på sista dagar, när jag hörde att en vänsterhänt helt och hållet beslöt sig för att inte köpa en Iphone 4 pga *antennproblemet*. Kanske är det bara jag, men en telefon kan man väll hålla med all säkerhet i båda händerna trots vilken arm.

 

Mina synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i honom.. han äger ingen iPhone. Han jobbar säkert för någon annan mobiltelefontillverkare och har som jobb att tracka ner på iphone på olika forum och får bra betalt för det. Välkommen till den nya världen där bloggar och forum är den hetaste reklamen..

 

Tack för att även du försöker men jag har faktiskt en iPhone 4.

 

hehe ja nog är han ett troll alltid.. men utan sånna skulle det inte vara lika underhållande att läsa här på forumet.. let's feed it! :D

 

Det är så lätt att skrika troll när man inte vill eller kan argumentera för sin sak. Bättre att vara tyst, om man nu inte gillar att göra bort sig själv.

 

Men hur håller du i din telefon, tummuskeln? tror det bara va i mitten av nittiotalet jag kunde hålla en telefon så djupt i i handen.

Nä nu hållen man den ju med fingerspetsarna ;)

 

Jag anser det vara bekvämast att hålla telefonen så. Alla är vi ju olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser det vara bekvämast att hålla telefonen så. Alla är vi ju olika.

Hoppas du förstod att jag bara drev med dig :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...