Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

[Ska jag köpa iPad i] Sverige eller England?


notimetochill

Rekommendera Poster

notimetochill

Som rubriken lyder, varifrån ska jag köpa min iPad ?

 

Om jag väljer Sverige så kommer det att bli från (bazula.se) eller (Blocket, genom att träffa säljaren)

eller

Om jag väljer England så blir det under min visit till London i Augusti, men då är ju frågan om den verkligen finns i lager när man väl är där ?

 

Vad skulle ni ha valt om ni vill ha den så snabbt som möjligt och har väntat i 2-3 månader sedan ni bestämt er för att skaffa en iPad,

modellen är 32gb/64gb 3G. Om jag väljer Bazula så blir det 32gb och om jag tar Blocket så blir de en 64gb för samma pris som 32an, men om jag vill ha ännu billigare så kan jag vänta till London.

 

SVÅRT VAL!!!

 

Hjälp någon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle ta med ett par hem. Vad får man för en 64Gb 3G i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle ta med ett par hem. Vad får man för en 64Gb 3G i Sverige?

 

Jag funderar nästan på att importera några själv... Jag åker hem från Tyskland nu i augusti, och man verkar kunna få en hel del för en iPad faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu orkar vänta så åk till London först, förhoppningsvis finns det några i lager där borta och du kommer undan lite billigare än om du köper en hos Bazula eller Blocket samt att det är du som står på kvittot om du köper en direkt själv.

 

Går själv i samma tankar som dig, ska ev. iväg till London eller Berlin i Augusti men det känns väldigt ovisst om de finns i lager någonstans, vill inte spendera halva resan med att leta efter en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Om du nu orkar vänta så åk till London först, förhoppningsvis finns det några i lager där borta och du kommer undan lite billigare än om du köper en hos Bazula eller Blocket samt att det är du som står på kvittot om du köper en direkt själv.

 

Går själv i samma tankar som dig, ska ev. iväg till London eller Berlin i Augusti men det känns väldigt ovisst om de finns i lager någonstans, vill inte spendera halva resan med att leta efter en iPad.

 

Det sista du skrev var bra skrivet :) de är det jag menar, om jag väntar till London i slutet på Aug liksom då kommer jag att bli väldigt besviken om den inte finns där liksom och börja snåla med pengar för man ska köpa en hemma sen :) Kanske är bättre på Bazula, där bör man väl också få kvitto med sitt namn ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min från USA, funkade hur smidigt som helst.

Www.intlo.com. Leverans på två dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Jag beställde min från USA, funkade hur smidigt som helst.

Www.intlo.com. Leverans på två dagar.

 

Tull & Moms ? eller hur funkar de där med de ifrån INTLO ? vilken sida beställer man ifrån är de intlo eller international orders ? och om man nu betalar i förväg som man kan göra som ett alternativ då blir de verkligen inge tull o skit ?`

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir alltid tull och moms, har du tur kommer du undan och slipper, men det ska man verkligen inte räkna med, ta varans pris med frakt x1.3 så får du en aning om var du slutar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tull & Moms ? eller hur funkar de där med de ifrån INTLO ? vilken sida beställer man ifrån är de intlo eller international orders ? och om man nu betalar i förväg som man kan göra som ett alternativ då blir de verkligen inge tull o skit ?`

 

Jag beställde från www.intlo.com. Betalade direkt med kortet.

Ingen tull och moms för min eller min kollegas del. Man bockar i att man vill att paketet ska märkas som gåva.

 

Beställde min sent på fredag eftermiddag, levererades till jobb 09:50 på måndag morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Jag beställde från www.intlo.com. Betalade direkt med kortet.

Ingen tull och moms för min eller min kollegas del. Man bockar i att man vill att paketet ska märkas som gåva.

 

Beställde min sent på fredag eftermiddag, levererades till jobb 09:50 på måndag morgon.

 

Vad är de på skillnad att välja att de ska skicka som gåva, fullvärde, och reparation ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du väljer UK så är ett tips att du kan köpa på flygplatsen med viss rabatt jfrt med Apple Store. Kolla med Dixons (dvs butiken på Heathrow) om du kan kolla lagerstatus och förboka ett exemplar mot ditt flightnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Om du väljer UK så är ett tips att du kan köpa på flygplatsen med viss rabatt jfrt med Apple Store. Kolla med Dixons (dvs butiken på Heathrow) om du kan kolla lagerstatus och förboka ett exemplar mot ditt flightnummer.

 

Vi kommer till Stansted

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag också beställt en iPad. Största varianten (dvs wifi+3G och 64 GB).

 

€799 från Apple Store i Tyskland. Beställde till min blivande svärfars kusin, som i sin tur skickar den till Sverige.

 

Beräknas levereras den 23 juli i Tyskland och sedan tar det ju minst en dag eller två norrut.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är de på skillnad att välja att de ska skicka som gåva, fullvärde, och reparation ?

Om man väljer fullvärde, så får man betala tull och moms. Om jag har förstått det rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Då har jag också beställt en iPad. Största varianten (dvs wifi+3G och 64 GB).

 

€799 från Apple Store i Tyskland. Beställde till min blivande svärfars kusin, som i sin tur skickar den till Sverige.

 

Beräknas levereras den 23 juli i Tyskland och sedan tar det ju minst en dag eller två norrut.

 

 

/ Kiwi

 

Tänk att ha sådan tur att man har någon anhörig så de kan skicka en till sig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, hör efter bland släkt och vänner. Någon borde känna någon som bor i eller snart åker till USA, Tyskland, UK eller något annat land där iPad säljs. Världen är rätt liten.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

Jag vet att iPad finns i lager i staden Kiel (Tyskland). Det är bara att åka till Media Markt, Media Maxi eller Vodafone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en helt ny iPad 64GB till salu. Se köp & sälj...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Jag vet att iPad finns i lager i staden Kiel (Tyskland). Det är bara att åka till Media Markt, Media Maxi eller Vodafone.

 

Billigaste sättet att ta sig dit ifrån mitten av vårat land ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Angående att beställa ifrån INTLO, Vad är det för skillnad att välja att de ska skicka som gåva, fullvärde, och reparation ? För & Nackdelar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Billigaste sättet att ta sig dit ifrån mitten av vårat land ? :)

Om du kan ta dig tig till Göteborg så har Stena Line båt till Kiel som landar med krypavstånd till stan. Blir lite semester samtidigt. Båten brukar gå, i båda riktningarna, runt klockan 19 och är framme på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska troligen till Hamburg (där det finns en Apple Store) om någon vecka. Om Du litar på mig, så kan Du ju skicka mig pengar och en önskelista. ^_^

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

Billigaste sättet att ta sig dit ifrån mitten av vårat land ? :)

 

Stena Line Tysklandslinjen från Göteborg, slipper du bila ner och betala en massa bensin. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notimetochill

Stena Line Tysklandslinjen från Göteborg, slipper du bila ner och betala en massa bensin. :)

 

det var ju dyrt :( var det de billigaste ? :)

åh vad svårt de är att bestämma sig :)

 

hur är det med de 3 olika leveransalternativen ifrån INTLO ? Gåva, Reperation, Fullvärde, för och nackdelar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...